Sjezdovky:
Vysokohorskou terénní mísu, vystavenou k jihovýchodu, protínají 4
páteřní lanovky a vleky, nepočítaje krátký a nenáročný svah na zbytku
ledovce - převýšení jednotlivých tratí je okolo 300 m, nejdelší sjezd
pak překonává 600 m.
Centrální červená trať podél 6sedačky Sonnenkar potěší poctivým
červeným sklonem i šířkou, okolní tratě jsou už poněkud hubenější,
zato hravě proměnlivé. Velmi svižný sklon mají i obě červené tratě
podél vleku Weisses Tal, který v podstatě sousedí s 6sedačkou Sonnenkar.
Modrá sjezdovka podél 6sedačky Wetterwandeck už je o poznání línější,
zato se od její horní stanice „opuštěným“ údolíčkem směrem k vleku
Brunntal prosmýká zdejší nejdelší sjezdovka – neposedná s červenými
padáky, přerušenými krátkými rovinkami.
Z lyžařského pohledu ale ještě vyčnívá – kromě pár milých
červených, často však subtilních sjezdovek – jejich okolí: celá kotlina
je totiž relativně bezpečným a hravým freeridovým hřištěm s
přívětivým sklonem i pro méně zkušené off-pistéry.
Sněhové podmínky:
V úterý svahy pokrýval nový, třpytivý jarní prašan, čerstvě
upravený těsně před provozem lanovek. První slunečný den po sněžení se
tak nadšené juhuhůůů ozývalo z každého freeridového zákoutí.
Zároveň byly snadno dostupné freeridové trasy dříve rozježděné než
sjezdovky.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Výjezd zubačkou z Eibsee na Zugspitzplatt trvá půl až tři čtvrtě
hodiny, z toho polovinu času se sune tunelem (jezdí každou hodinu). Cesta
visutou kabinou z Eibsee přímo na vrchol je rychlejší (cca 15 minut), zato
je potřeba se nechat ke sjezdovkám snést ještě lanovkou Gletscherbahn.
Visutá lanovka z Eibsee je jednou z „nej“ co do překonávaného
převýšení (bezmála 2 000 m!), přičemž její nově budovaná nástupkyně
(v provozu od prosince 2017) přidá ještě „nejvyšší sloup“ a
„největší volné rozpětí lan“.
Dvě pohodlné 6sedačky s bublinou doplňují dvě dlouhé, méně pohodlné
kotvy – ideální kombinace pro „masu“ i „klasu“. Obě sedačky a vlek
Brunntal se setkávají na malém společném „náměstíčku“, jen vlek
Weisses Tal má nástupní stanici položenou o něco výše, a není tak
přímo dostupný ani z Brunntalu, ani z Wetterwandecku.
Zalidněnost:
Na Zugspitze jezdí lyžovat hlavně místní z blízkého okolí vč.
Mnichova - a hlavně podle počasí.
Visutá lanovka z Eibsee měla ráno namrzlé lano a nejezdila, takže sjezdovky
„zásobovala“ jen zubačka ve svých hodinových intervalech – přitom
odhadem polovina cestujících byli nelyžaři-turisté. Mezi lyžaři pak
viditelně převažovali freerideři, takže na sjezdovkách bylo prakticky
úplně volno – první jízdy byly privátním „fresh trackem“, i tak se
ale v čerstvě napadaném a urolbovaném sněhu na prudších místech brzy
vytvořily hromádky.
Občerstvení a aprés-ski:
Na zugspitzplattu stojí robustní bavorská „dřevěnice“ se
samoobslužnou restaurací Sonn Alpin (polévka 6 až 7 eur, hlavní jídlo 9
až 11 eur), další restaurace vč. haute cuisine je i na vrcholu.
Doprava do střediska a parkování:
Z Mnichova je nástupní terminál v Eibsee nedaleko Garmische dostupný
zhruba za hodinu, z Prahy tedy zhruba za 4,5 až 5 hodin. Terasové a
vyasfaltované parkoviště je zdarma. Nádraží (zubačka na Zugspitzplatt) a
stanice visuté kabiny jsou od sebe cca 200 m.