Sjezdovky:
Sjezdovky jsou zde díky sněhové zásobě výborně upraveny. Nás nejvíce
nadchl dlouhý sjezd přes červenou č. 6 a 7, jen kdyby zpátky nebyla ta
otravná kotva. Také velmi příjemný sklon a rozmanitost červené č. 3, kde
ovšem opět člověk musel jezdit kotvou. Celkově jsou všechny sjezdovky v
areálu příjemně široké, žádné úzké cesty, ale poctivé sjezdovky a
tam, kde se sjíždí (modrá č. 2 s červenou č. 8 a 3) je i velmi široká,
takže je zde místa dost. Modré č. 1 a 1a jsou velmi příjemné tréninkové
svahy pro děti a začínající lyžaře, stejně jako č. 2a, i když zde je
již sjezd k lanovce prudší. Červená č. 3 nás nadchla svým příjemným
spíš modřejším sklonem a možnostem pilovat oblouky. A tak nějak je
lyžaři zapomínána a je krásně volná. Modrá č. 4 díky sedačkové
lanovce byla asi nejzaplnější sjezdovkou, místy je třeba to pořádně
pustit, aby se někam dojelo a nemuselo se hůlkovat. Červená 5 je kratší
sjezdovka a spíše spojka na modrou č. 4. Červená č. 6 je velmi pěkná a
dobře široká červená, která několikrát mění sklon a má i pár
zatáček, takže se na ní nudit určitě nebudete. Napojuje se na červenou
č. 7 a jízda po těchto sjezdovkách je opravdu fajn. Červené č. 8 a 9 jsou
pěkné a docela široké sjezdovky v začátku s vyšším sklonem, takže si
je užijí zejména lepší lyžaři.
Sněhové podmínky:
Přestože byl konec března, sjezdovky byly výborně upraveny a prašánek
si člověk opravdu užil. Ranní manšestr vydržel na některých sjezdovkách
až do poledních hodin a zejména horní část č. 6 byla pěkně zmrzlá a
muselo se brousit. Nejdříve kupodivu změkla spodní část č. 7, kde byl
větší provoz a už kolem poledne se začaly dělat muldy a vyježděné
koryta. Stejně dopadla i červená č. 8. Naopak č. 9 vedle vydržela i
odpoledne v dobrém stavu, protože nebyla v takovém obležení. V nejlepším
stavu i přes velký počet lyžařů vydržela modrá č. 4 a my jsme zakotvili
po obědě na liduprázdné výborně udržované červené č. 3, zde jsme si
to opravdu užili.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Tady se má areál co zlepšovat. Jsou zde sice dvě sedačky s bublinou, ale
ty dlouhé otravné kotvy by si zasloužili sedačku. Co bych dal alespoň za
starou dvousedačku někde z Itálie. Jet takový kus jako například od
červené č. 7 na kotvě se dneska už opravdu nenosí. Stejně jako kotva u
červené č. 3. My jsme pak zvolili taktiku, jak kotvu u č. 3 obejít tím,
že jsme jeli až dolů k sedačce, vyvezli se na vrchol, sjeli ke kotvě u
sjezdovky č. 1 (ta je přece jen o dost kratší) a sjeli zase k č. 3 z kopce
přes č. 1a.
Zalidněnost:
Co nás opravdu nadchlo, byla minimální účast lyžařů (Japonci s
foťákem mi opravdu nevadí) a v celém areálu odhaduji tak cca 300 lyžařů,
což bylo na zdejší podmínky naprosto bez problémů. Fronty nikdy žádné.
Sjezdovky kolikrát sami pro sebe.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení - je zde velká restaurace u horní stanice lanovky/vlaku s
dostatečnou kapacitou, ceny typicky Německé - polévka 6 EUR, pivo 4,5
EUR.
Doprava do střediska a parkování:
My jsme zakotvili v Eibsee (tím že jsme jeli od Rakouska) a u nádraží
zubačky parkování zdarma, dole pod lanovkou za 3,5 EUR.