Sjezdovky:
Zmíněným nastavením mysli míním třeba i to, že vám nebude vadit, že
v areálu chybí černá sjezdovka, modré jsou zde čtyři, ale toho času v
provozu pouhé dvě a polovina zbylých (červených) je úzká, někdy i více
než ty v českých areálech.
Kromě zmíněných dvou modrých "Gletscherabfahrten" byly v provozu
všechny svahy - tedy modro-červené, většinou přehledné dálnice č. 4, 5,
8 a 9, ale i daleko zajímavější, méně zalidněné, bohužel užší,
červené č. 3 a 6. První dvě zmíněné trochu zklamou délkou jen těsně
přesahující kilometr, u druhých dvou zamrzí prostřední plochá část a
společný úzký dojezd. Zato poslední dvě červené jsou skvělé. Hlavně
dlouhá č. 6 - užší, v tento den málo navštěvovaná, ale plná
terénních zlomů, padnoucí k parádním carvingovým obloukům. Škoda jen,
že nahoru musíte kotvou...
Sněhové podmínky:
Sněhovým podmínkám není co vytknout - prašan, který padal předchozí
3 dny, ležel všude. Areál uváděl až 330 cm a já mohu těžko rozporovat,
metr jsem s sebou neměl. Jisté je, že všude kolem neuvidíte nic jiného
než čerstvý sníh a skály. Na sjezdovkách výborně upravený, bez muld či
ledovky až do konce lyžování. Mimo sjezdovky zas tančící oblaka bílého
prachu, jelikož vítr občas dosahoval opravdu velké rychlosti.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Dvě odpojitelné šestisedačky mají bublinu, vyhřívání jim ale chybí.
Chápu nasazení kotev kvůli nejistým povětrnostním podmínkám a častému
silnému větru, ale za cenu skipasu se přece jen očekává víc. Třeba
kabina zavěšená na dvou lanech by problém vyřešila...
Nezapomeňme ale, že cena zahrnuje i výjezdy lanovkami z údolí a sjezd z
vrcholu. My jeli tou z Eibsee, tedy z německé strany. Přesto, že jsme
rakouskou kabinu z Ehrwaldu měli asi o polovinu blíže, chtěl jsem si
nevšední lyžovačku užít se vším všudy, tedy i s cestou dolů
zubačkou.
Gondola z Eibsee je moderní a velkokapacitní, odjíždí každých 15
minut. Silný vítr jí nečiní žádné problémy, jeho rychlost uvidíte
více méně jen na digitálním displeji uvnitř. Kratší velkokapacitní
kabina z vrcholu ke skiareálu na ni časově navazuje, akorát stačíte
přejít k turniketu. Cestou s úchvatným výhledem vám stevard sdělí
aktuální povětrnostní podmínky, informace o otevřených sjezdovkách,
atrakcích a podobně. To vše ve dvou jazycích.
Cestu zubačkou zvolte v případě zájmu rozhodně až pro návrat, jen do
Eibsee jede asi 45 minut, do Ga-Pa pak přes hodinu. O to větší zážitek ale
jízda představuje. První polovinu tvoří strmé klesání tunelem, druhou
výhled do okolních lesů a na obrovské zamrzlé jezero Eibsee. Sklon je
místy opravdu úctyhodný a blízkost stěn tunelu jakbysmet. Poslední vlak
odjíždí v 16:30, poslední lanovky o 10 minut později. V tento den byla
přidána ještě jedna souprava navíc (v 16:00), jinak jezdí vlak jednou za
hodinu. Souprava v 16:30 je ale nejdelší (skládá se ze dvou, tedy dohromady
4 vagony), a tak o místo nemějte strach. Seděli jsme pohodlně a místa okolo
nás zela prázdnotou. Minimálně v odpoledních hodinách počítejte se
zpožděním vlaků cca 10 minut, poslední soupravou jedou navíc do údolí i
někteří vlekaři, a tak se zkrátka počká, až se uklidí a zajistí vše
potřebné. Zastávka vlaku v Eibsee je přímo uprostřed velkého
parkoviště.
K provozní době míří bohužel i jedna z hlavních výtek. Šestisedačka
Wetterwandeckbahn jezdí pouze do 15:40, kotvy končí svůj provoz postupně v
15:40 až 15:50 a jediná šestisedačka Sonnenkarbahn jezdí až do 16:15. Ta
ale zas cca od 14 hodin jezdila z neznámého důvodu velmi pomalu, a tak jízda
nahoru trvala snad 7 minut. Zpátky k původní rychlosti se vrátila až při
poslední jízdě asi v 16:10, možná aby nás vlekaři naštvali.
Zázemí skýtá velké úložné prostory, například pro obuv na přezutí
při jízdě zubačkou, případně chůzi od ní.
Zalidněnost:
Zalidněnost byla relativně nízká, na užších úsecích frekventovaných
sjezdovek ale občas byla znát. Stejně tak na společných úsecích několika
sjezdovek, třeba č. 2 a 8. Čekací doby byly nulové, maximálně do půl
minuty. Velmi praktické je rozmístění několika tabulí na všech sjezdech
vedoucích ke kotvě Brunntal, které informují o aktuální čekací době a
vy si tak můžete rozmyslet, zda sjíždět až dolů. Ty ale svítily dnes
celou dobu jen zeleně, což svědčilo o nízkém zalidnění.
Občerstvení a aprés-ski:
Možnosti občerstvení jsou v areálu pouze dvě. Restaurace je na samotném
vrcholu Zugspitze a také na vrcholu skiareálu, u stanice kabinky a zubačky.
Malé občerstvení je k dispozici i v ledových jeskyních. Aprés-ski se v
Eibsee nekoná, po příjezdu zubačkou bylo na parkovišti mrtvo. Kdo má
zájem, může dojet až do Ga-Pa, kde bude zábava určitě větší.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava směrem z Rakouska je pohodlná, po hlavní silnici z Lermoosu s
množstvím rovinek pro předjíždění až do Grainau, odtud také po pěkné
silnici až na parkoviště v Eibsee. Pozor jen na absolutní absenci značení
odbočky, to bude zřejmě jen ve směru z Ga-Pa.
Parkování na velmi rozlehlém terasovitém parkovišti je zdarma, my stáli
přímo u nádraží, tedy asi 100 metrů od stanice kabiny.