Sjezdovky:

Zugspitze nabízí necelých 20 km sjezdovek a ač se to může mnohým zdát
málo, stačí tato porce kilometrů na pohodové jedno až dvoudenní
lyžování. Nejkrásnější jsou sportovní červené tratě č. 1 a 2
obsluhované šestisedačkou Sonnenkar. Jedinou nevýhodu je spodní modrý
úsek sjezdovky č. 2, na který se sjíždí více okolních, zejména modrých
sjezdovek, takže na něm panuje rušný provoz a vyskytuje se na něm velké
množství začátečníků a nepříliš zkušených lyžařů. Další opravdu
pěkné sjezdovky jsou tratě č. 4 a 5, červená a modrá, které lemují
kotvový vlek, díky němuž nejsou tyto tratě přelidněné, protože
většina lidí jde raději na lanovku než na vlek. Nižší množství lidí
pak umožní rozvinout širší carvový oblouk a užít si vyšší rychlosti
bez rizika někoho srazit. Zbylé sjezdovky obsloužené šestisedačkou
Wetterwandeck jsou červeno-modré tratě proměnlivého sklonu s řadou
plochých úseků, které stojí za vyzkoušení, ale rozhodně nás nelákaly,
abychom na nich zůstali lyžovat delší dobu. Poslední sjezdovka č. 11 je
červená, členitá, klikatá a poněkud užší, ale zábavná trať, na
které už byly občas vydřenější místa s kamínky, na což ale upozorňuje
nepřehlédnutelná cedule na začátku. Tato sjezdovka je obsluhovaná vlekem
Bruntaal, který vás vyveze zpět na křižovatku tratí ke spodním stanicím
šestisedaček Sonnenkar a Wetterwandeck. V době naší návštěvy nebyl v
provozu vlek Schneefernerkopf, okolo kterého vedou kratší a mírnější
modré ledovcové sjezdovky. Je to pravděpodobně v důsledku nižší
sněhové vrstvy, kdy na tratích leží jen okolo 80 cm sněhu, což je o
hodně méně, než v tuto dobu v této nadmořské výšce obvykle bývá.
Sněhové podmínky:
Na to, že do Evropy dorazilo na pár dní opravdu jarní počasí, byly
sněhové podmínky velmi slušné. Minimum nebezpečných ledovatých míst a
většinou kompaktní sníh, jen v nižších polohách sem tam místa s
kamínky, která se ale dala dobře objet.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Klasická kombinace sedaček a kotvových vleků.
Zalidněnost:
V ostatních reportech zde na SNOW.cz jsem se dočetl, že na Zugspitze
bývá poměrně málo lidí. Tentokrát tomu tak úplně nebylo asi vzhledem ke
kombinaci předpovědi opravdu vzorového slunečného počasí, víkendového
termínu a jarních podmínek v níže položených areálech, které přiměly
více lidí vyjet nahoru, než tomu bývá obvykle. I navzdory tomu nebyly
čekací doby na lanovkách delší než 5 minut.
Občerstvení a aprés-ski:
My jsme na oběd využili ústřední samoobslužnou restauraci Sonnalpin a v
odpoledních hodinách jsme ještě udělali odpočinkovou zastávku u iglú
hotelu, před kterým se nachází malý venkovní bar. Výhodou je řada
lehátek, kde si může člověk odpočinout a vystavit tvář slunci.
Doprava do střediska a parkování:
Výhodou Zugspitze, potažmo celého Garmish-Partenkirchenu je jeho dobrá
dopravní dostupnost z České republiky po dálnici, jen v závěrečném
úseku hrozí kolony v důsledku dopravních omezeni v souvislosti s výstavbou
tunelového obchvatu města. Parkování bylo na placeném parkovišti kousek od
lanovky.