Sjezdovky:
Jakobshorn
Sjezdovky na Jakobshornu jsou převážně široké a členité směrově i
sklonově. Hornímu patru Jakobshornu dominují čtyři červené sjezdovky. Je
tu i několik pěkných modrých sjezdovek, resp. modrých úseků. Prudkých
černých úseků se také pár najde.
Nejvíce jsem jezdil modrou sjezdovku č. 9, obsluhovanou šestisedačkou s
bublinou, jejíž ochrana byla v mrazivých dnech velmi příjemná. Když mrazy
polevily, velmi jsem si oblíbil červenou č. 11 na jižním kraji areálu,
dále červenou č. 6 a černou č. 7, obsluhované 4sedačkou Usser Isch
uprostřed Jakobshornu. Bavila mě i červená sjezdovka č. 2.

červená č. 11
Do Davosu se dá sjet po dvou nezajímavých
modrých sjezdovkách č. 3 a 10. Obě mají charakter mírně klesající cesty
s několika serpentinami. Jejich sjezd bylo možné absolvovat bez odpichování
a bruslení. 
Mnozí lyžaři k návratu do údolí používají velkokapacitní kabinovou
lanovku, dolů se dá jet i 2sedačkou z Fuxäguferu.
Rinerhorn
Obdobně na Rinerhornu je převaha širokých a členitých sjezdovek.
Z vrcholu Nüllisch Grat vede krásně členitá dlouhá modrá č. 8 s
červeným závěrem a obdobně členitá o něco kratší červená č. 9.
Z vrcholu Hubel se vinou modrá č. 11 a červená č. 13, obsluhované
zalomeným kotvovým vlekem.
Výjimkou jsou carvingové červené dálnice č. 5 a 6 podél prostřední
paralelní kotvy Juonli I+II, které jsou téměř v jednotném sklonu.
Do údolí vedou tři sjezdovky. Modrá č. 2 je nezáživná cesta. Černá č.
10 má prudších jen několik úseků a z části je poměrně úzká.
Červená č. 4 je kromě úplného závěru široká sjezdovka. Z vrcholu
Nüllisch Grat (2 490 m) do Glarisu (1 457 m) se tak dá absolvovat
plnohodnotná jízda s převýšením 1 000 m.
Sněhové podmínky:
V areálech kolem Davosu je momentálně dostatek přírodního sněhu, a to
i v údolí. Výborně upravené s dostatečnou vrstvou sněhu byly i sjezdovky
bez technického zasněžování, např. sjezdovka č. 2 na Jakobshornu nebo
sjezdovka č. 10 na Rinerhornu, která vede až do údolí. Po celý týden
více či méně utažený prašanový manšestr, velmi málo se vyskytovaly
pasáže s drživým manšestrem. Ledové plotny? Co to je?
Ve čtvrtek 1.3. dopoledne během hodiny napadlo na vyžehlené sjezdovky cca 5
cm čerstvého prašanu.
Muldy se částečně tvořily pouze v sobotu 3.3., kdy v noci napadlo v
polohách nad 2 000 m n. m., pravděpodobně sjezdovky rolbovali až ráno a
upravená vrstva nestačila ztuhnout. Na Ischalpu v 1 930 m n. m. napadly asi 2
cm, ve vrcholových partiích Jakobshornu odhadem až 10 cm.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Na Jakobshornu jsou dvě velkokapacitní kabiny: moderní velká z Davosu na
Ischalp s kapacitou 100 osob a starší menší z Ischalpu na Jakobshorn (60
osob).
Na Jakobshorn vede ještě krátká kabinová lanovka Güggelbahn s reklamou
BMW, která nemá pro lyžaře praktický význam, snad kromě ubytovaných na
Jakobshornu.
Dále jsou na Jakobshornu sedačkové lanovky, všechny rychlé odpojitelné:
jedna 2sedačka z údolí přibližně do poloviny hory, tři 4sedačky (z toho
jedna s bublinou) a šestisedačka s bublinou. Ve funparku na Jatzhornu je
kotvový vlek, dole v Davosu jsou další dvě kotvy.
Na Rinerhornu jsou 4 kotvové vleky, z toho dva zdvojené. Z údolí do poloviny
areálu jezdí starší kabinková lanovka pro 6 osob.
Zalidněnost:
Od pondělí do čtvrtka byla zalidněnost na Jakobshornu nízká. V sobotu
proti tomu návštěvnost viditelně narostla, takže i občasná
několikaminutová fronta na sedačku byla velmi nezvyklá. Přesto se daly
najít téměř prázdné sjezdovky.
V pátek jsme lyžovali na komorním Rinerhornu. Asi 3 minuty jsem čekal jen
ráno dole na kabinku, přes den na vlecích jen výjimečně odjezd až
několikátou kotvou.
Občerstvení a aprés-ski:
Díky ubytování přímo na kopci jsme většinou obědvali v jídelně z
vlastních zásob.
Občerstvení na kopci jsem řešil pitím a tyčinkou v kapse. Pouze
výjimečně jsem navštívil místní občerstvovny.
Ceny jsou i na alpské poměry dost vysoké: např. instantní káva v
kelímku za 4 CHF je v kontrastu s espressem v Dolomitech za 1,5 €. Ceny
nápojů dosahují až 10 CHF, hlavních jídel i více než 20 CHF.
Jedno odpoledne jsem navštívil centrum Davosu a Klosters.
V sobotu duněla u Jatzhütte elektronická hudba.
Doprava do střediska a parkování:
Stejně jako loni bezproblémová cesta autem převážně po dálnicích po
trase Praha - Regensburg - München - Bregenz - Landquart - Davos. Nutná
rakouská a švýcarská dálniční známka.
Parkování na bezplatném parkovišti v osadě Glaris pod Rinerhornem.