Sjezdovky:
Na společný regionální skipas Davos Klosters je možné lyžovat ve 4
skiareálech, nejznámějším z nich je Parsenn (sjezdovky jsou ve výšce 2
219 až 2 844 m), Jakobshorn (1 931 až 2 590 m) a zastrčenější Madrisa (1
887 až 2 602 m) a Rinernhorn (1 967 až 2 490 m). Všechny areály jsou
propojeny Rhaetische Bahn, na kterou platí skipas. V Madrise a na Rinerhornu
zažijete opravdu lyžování na prázdných sjezdovkách s několika málo
desítkami lyžařů - oba areály se vyznačují systémem až 2 km dlouhých
kotvových vleků. Paradní jízda je na Madrise na sjezdovce č. 8 a 9 ze sedla
Ratchenjoch. Na Rinerhornu pak potěší dlouhá černá č. 10 (z 2 490 do
Glarisu 1 457 m). Nejlepší lyžování je na Parsennu po pistě č. 1, která
padá z vrcholu Weissfluhgipfel 2 844 m na červenou č. 17. Po navazující
červené 22 nebo 24 sjedete až na žačátek vajíčkové kabinky do stanice
Schifer 1 562 m, cca 5 km vzdálené. Nejdelší sjezd - téměř 10 km - na
závěr z vrcholu 2 844 až do Klosters 1 191 m patří k těm nejhezčím
lyžařským zážitkům. Vícedenní regionální skipas nabízí lyžování
za cca 63 CHF na den (cca 57 EUR).
Sněhové podmínky:
Sněhu bylo opravdu dost, cca 170 cm přírodního, skvěle upraveného.
Jedna sjezdovka jako druhá - díky ranním teplotám okolo minus 10 a denním,
které nepřekročily nulu, se lyžovalo jako v zimě. A fresh track vydržel na
některých sjezdovkách až do odpoledne...
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Areály Madrisa a Rinerhorn využívají soustavu kotvových
("společenských") vleků jejichž délka dosahuje až 2 km (kdo si potřebuje
při cestě nahoru odpočinout, má smůlu, sedačka to není). V areálech
Parsenn a Jakobshorn převládají sedačkové lanovky, nově i na Jakobshornu
byla strmá kotva na začátek černé č. 1 na vrchol Brämabuel 2 492 m
nahrazena sedačkou s bublinou.
Zalidněnost:
Areály Madrisa a Rinerhorn jsou liduprázdné i o víkendech, na Parsennu a
Jakobshornu převládali Švýcaři (a občas i skupinka Čechů) - lyžování
na volných a širokých sjezdovkách je zážitek.
Občerstvení a aprés-ski:
Na sjezdovkách se nachází více horských chat, některé se
samoobslužným režimem (Parsennhutte a Gotschnagrat, Rinerhorn Jatzmeder), kde
se dá za rozumné švýcarské ceny najíst (do 20 CHF za hlavní jídlo)
Doprava do střediska a parkování:
Z Rakouska jsme přijeli od Scuolu autovlakem, který jezdí přes den po
půl hodině přes tunel Sagliains - Klosters (celé auto za 35 až 41 EUR v
závislosti na dnu v týdnu). V resortu Davos Klosters jsme používali pouze
vlak Rhaetische Bahn, na který platí skipas nebo guest card. Nevýhodou naší
cesty do Švýcarska a zpět po dálnici A1 byly německé hraniční kontroly
na dálnici mezi Rakouskem a Německem (ve směru na západ i na východ!) -
doba čekání cca 1,5 h až 2 hodiny. Na staré cestě (při cestě zpět)
vedle dálnice však kontroly žádné nebyly.