Sjezdovky:
Převážně úzké, kde se musíte vyhýbat lidem, kamenům a zdolávat
rozbředlý sníh s boulemi. Takto vypadaly sjezdovky na frekventovaných
místech už dopoledne. Některé sjezdovky byly uzavřené kvůli nedostatku
sněhu. 16 km dlouhou Sarenne doporučuji co nejdříve dopoledne, ale v době
mé návštěvy to znamenalo vystát obří frontu u kabiny na Pic Blanc, i
Marmottes 3, vedoucí těsně pod vrchol. Některé černé sjezdovky bývají
neupravené. Nejlépe se lyžovalo na kratších sjezdovkách spojených s
pomou.
Nejlepší sjezdovky, které zůstaly odolnější vůči náporu lidí i
počasí: Elelweis (Vuajany), Chalets (Vuajany), Fare (Vuajany), Cascade
(Vuajany), Carellet (OZ), Villard (Villard Reculas), Signal (Alpe-d'Huez 1800),
Fontfroide (směr k Auris) a celkově Auris byl lepší. To je asi tak vše. Asi
nejlepší lyžování bylo na sjezdovce Fontfroide, bylo zde méně lidí a
sjezdovka se lišila od ostatních tím, že zde nebyly boule a rozbředlý
sníh. Odpoledne se tu ale místy tvořily ledové plotny.
Nejhorší byly odpolední sjezdy do Oz oběma sjezdovkami.
Sněhové podmínky:
Špatné, málo sněhu a příliš teplo. Poslední den napadlo přes noc ve
vyšších polohách trochu sněhu, dole pršelo.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nepříjemně velké množství kabinek s nástupem nošení lyží do
schodů, velkokapacitní vagóny a rychlých moderních sedaček minimum.
Zaznamenala jsem novou sedačku Sures v Aurisu, Chalvet v Alpe d´Huez, svižně
se dá jezdit na Clos Giraud, Signal a rychlejší jsou sedačky z hlavního
plácku na Alpe d'Huez. I při velké zalidněnosti některé stály.
Sedačkové lanovky bývají často kombinované s kabinkami.
Zalidněnost:
Místo největší koncentrace lidí - Alpe d'Huez 1860, fronty se ale
tvořily během celého dne ale i v Oz en Oisans a na lanovky na vrchol.
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurací dost, ceny obvyklé jako v jiných francouzských střediscích.
U venkovních okének fronty, pokud si chcete něco dát, ideálně tak do 11.30
h. Poslední den bylo zataženo a místy trochu mrholilo - venkovní okénka ale
všude zavřená a uvnitř v restauraci plno. Aprés-ski v největší
koncentraci ubytovacích zařízení v Alpe d'Huez 1860 je asi dostatečná a
určitě lepší než kvalita samotného lyžování - psí spřežení,
paragliding, sáně, boby, motokáry a další. . Je zde i letiště, týdenní
skipas platí dva dny i v Les 2 Alpes a po předchozím objednání se tam
můžete dopravit vrtulníkem. V okolních vesnicích s propojenými miniareály
je klid.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava po silnici vede serpentinami, při návalu sněhu to musí být dost
komplikované. V Oz en Oisans je zdarma parkoviště pár metrů pod vesnicí a
kryté placené parkoviště v místě.