Vaše maximálka na lyžích (strana: 11)
03.04.2010 21:10:03 #301
>> #295, Martin47, 03. 04. 2010 18:47:17
3–5 je něco podobného jako tzv. zlatý řez. V literatuře také označováno jako Lahvočkinova konstanta.:-)
03.04.2010 21:48:17 #302
>> #300, Mirek, 03. 04. 2010 20:55:59
Tvůj rychlostní rajón má ale, jak jsi uvedl, víc než 30%, takže to budeš muset přepočítat. Nemůžeš účelově používat čísla, která se hodí.
03.04.2010 22:22:53 #303
>> #292, CzechSkier, 03. 04. 2010 15:40:30
Ahoj Ivane, není nutné citovat Newtonovy zákony, ale je dobré být je schopen aplikovat v praxi. Pokud na volné pohybující se těleso působíš silou, která míří proti pohybu tělesa a prochází jeho těžištěm, těleso bude zpomalovat. Pokud ve druhém případě síla působí stejným směrem, ale nebude procházet těžištěm, těleso začne zpomalovat a zároveň rotovat. To je právě stejné, jako když lyžaře brzdí síla působící v jeho těžišti, jako třeba odpor vzduchu, nic se neděje, bude jen zpomalovat. Pokud ale stejně veliká síla bude působit sice stejným směrem, ale v místě lyží (třeba po vjezdu do hlubokého sněhu, nebo na vytáté místo), bude se lyžaře snažit setrvačná síla roztočit a plácnout mu hlavou o zem. Setrvačná síla má působiště, je to těžiště a má i velikost, hmotnost krát zrychlení a vzniká VŽDY při změně rychlosti nebo směru pohybu. Newtonovy zákony platí vždy, nezávisle na nás. To, co uvádíš jsou metody výpočtu, nikoli důkaz, že setrvačná síla neexistuje.
04.04.2010 11:17:24 #304
>> #303, Mirek, 03. 04. 2010 22:22:53
Ahoj Mirku,
nerad se pouštím do diskusí tohoto typu, kdy cílem není věcně vyřešit a vydiskutovat problém, ale za každou cenu obhájit svoje ego nebo nějaké tvrzení pronesené v minulosti. Já vím, ono to svádí, každý si řekne, že takovéhle tvrzení nemůže ponechat bez komentáře. Nicméně z toho pak vzniká přesně ten typ diskuse (nikdy nekončící), který časově vyčerpává a nic nepřináší (tedy alespoň mne).
V podstatě už když jsem psal svůj poslední, poněkud fyzikální příspěvek, jsem byl téměř přesvědčen, že jej píši zcela zbytečně. Z toho, jak jsi reagoval vícekrát na tomto fóru, jsem odhadoval, že si to zřejmě nepřečteš, nezamyslíš se nad tím, případně neověříš si z jiných zdrojů, jestli ses třeba nemýlil, a nenapíšeš třeba: „Omlouvám se, použil jsem špatný argument, ale přesto se domnívám, že……., protože……“. Anebo třeba ověřením nezjistíš, že jsem se mýlil já nebo někdo jiný, a neupozorníš na to s uvedením nových argumentů. A ostatní velmi pravděpodobně netouží po nějakých fyzikálních rozborech. Upřímně řečeno, je mi úplně fuk, kolik jsi jel Ty nebo úplně někdo jiný, pokud tím nikoho neohrožuješ, což je ovšem bohužel velice pravděpodobné, vzhledem k tomu, že jsi napsal, že míjíš další lyžaře ve vzdálenosti nejméně 30 m (při té rychlosti cca 1 sekunda), což evidentně považuješ za bezpečné. Reagoval jsem pouze proto, že jsem si všiml, že často opíráš svá tvrzení o fyziku, při čemž se dopouštíš poměrně značných fyzikálních chyb (a nejedná se o terminologické nedostatky, kterých se dopouští každý, zejména na fórech). Je ovšem potřeba přiznat, že to děláš s takovou suverenitou a pohotovostí, že to působí velmi věrohodně. Na matfyzu a dalších exaktně zaměřených školách se tomuto způsobu argumentace poněkud ironicky říká Důkaz úporným tvrzením. Newtonovy zákony jsem zde, jak lze snadno dohledat, nepoužil já, ale Ty, přičemž jsi je necitoval správně a nevyvodil jsi správné závěry (IMHO). Já jsem na to pouze upozornil, opravil citaci na znění, jak je Newton skutečně napsal (samozřejmě v překladu), a dodal i určité vysvětlení, nikoliv způsob výpočtu, jak je opět zcela evidentní. Z výše uvedeného vysvětlení lze myslím snadno dovodit, že opět velmi suverénně prezentované tvrzení na konci příspěvku 300 je „poněkud nepřesné“. Naštěstí mezi pravidla tohoto fóra nepatří povinnost přesvědčit jiného diskutujícího o čemkoliv, takže necítím potřebu účastnit se debaty, kde obě strany stále dokola opakují své stanovisko bez jakýchkoliv dodatečných informací nebo argumentů. Samozřejmě chápu Tvoji situaci, kdy bojuješ za svoji pravdu „Proti všem“. Pokud Ti ale tak záleží na tom, abys ostatní přesvědčil, bylo by asi nejsnazší rychlost nějakým objektivním způsobem změřit a neznásilňovat místo toho chudáka Isaaca Newtona. Hezký den Ivan
04.04.2010 12:56:42 #305
A jsme zpátky u bezpečnosti a to je důležité. Mirkovy pokusy totiž veřejně označuji jako vrcholně nebezpečné. Pro ilustraci toho co budu psát dál, link s mapou http://www.mapy.cz/#… Mirkovy pokusy probíhaly na pravé (té úzké) sjezdovce. Mirek, podle toho co psal, dosahoval vysoké rychlosti již v úzkém průseku (šíře 20m). První, velmi vysoké riziko bylo v místě, kde les tvoří roh doprava. Dole pod rohem je strom, který Mirek objížděl zprava. Jel tedy poměrně blízko (max. 10m) zmíněného lesa, odkud mohl kdokoliv vyjet. Stává se to tam často a je to místo, kde Mirek dosahoval stovky. Další kritické místo je vedle stromu. Tam je zmiňovaný buben, za který není vidět, na druhou stranu od stromu se jede hlubším korytem. Lyžař tedy volí, zda pojede od stromu nalevo nebo napravo a musí tak dojet až dolů. Mirek jezdil a skákal přes buben. Za ním občas někdo upadne a pod bubnem sbírá sebe a lyže Před bubnem to není vidět. Šířka od stromu k lesu je 20m. Třetí místo je znovuspojení obou průjezdů, kdy lyžař, který jel přes buben vyjíždí šikmo nahoru na mez a zhora zleva přijíždějí lyžaři co jeli korytem. Všichni se trefují na cestu šíře 4m. Z vlastních bohatých zkušeností s touhle sjezdovkou prohlašuji, že téměř na celé sjezdovce není místo, kde by mohla být vzdálenost mezi dvěma lyžaři při předjíždění víc než 25m. V posaných nejkritičtějších místech se jedná o méně než 10 metrů.
Pro lepší přehlednost jsem ještě vyrobil mapku http://img46.imageshack.us/i/detn.jpg/ ,kde červená čára je Mirkova trasa, žluté šipky značí potenciální vjezd jiných lyžařů, modrá čára místo kde není vidět za buben, modrý křížek místo, kde se občas někdo válí.
04.04.2010 15:33:53 #306
>> #305, Martin47, 04. 04. 2010 12:56:42
Kluci, kurník, nechte toho už o tý maximálce. Já z tohodle vlákna mám pocit taky už zasírání diskuse – je to kolemdokola obhajování rychlosti, která je za danejch podmínek (lyže, prostor, lidi atd,)…) smrtelně nebezpečná. A je mi taky úplně jedno, co ukazujou GPS a jak jsou přesný. Jen tohle vlákno o rychlosti má v tuto chvíli přes 300 příspěvků – a zdaleka není prvním ani posledním, přestože v něm už všechno co se dalo k tématu napsat bylo napsáno. Šlus, prosím .
04.04.2010 16:56:10 #307
>> #306, HOnza, 04. 04. 2010 15:33:53
A já jako už teda nemůžu, jo? 300 lidí může, ale medvěd už ne… . A zrovna chudáka starýho znásilněnýho zákony jsem docela dobře znával a měl bych k nim co říct. Ale jinak, kdyby byl zájem, z fyziky a chemie můžu v podstatě cokoli (a kdybych čirou náhodou nevěděl, mám se kde zeptat). No a lyžování, to bude stát holt chvíli stranou, vždyť to tady vo něm taky bylo furt (a navíc už je jaro). A navíc ještě to není ani žádná věda, kterou by bylo potřeba nějak zvlášť řešit, ne? (viz výše).
04.04.2010 17:44:00 #308
>> #305, Martin47, 04. 04. 2010 12:56:42
slušnej popis toho kamikadze… mě na tý rychlosti doted neseděly jenom ty slalomky, ale teď se k tomu přidala i ta pista… byl sem tam jenom jednou celkem dávno, ale co si pamatuju tak tam by takováhle sranda byla slušně o hubu…
04.04.2010 21:59:17 #309
Sice jste mě tu pasovali do role propagátora rychlé jízdy, ale tím rozhodně nejsem. Bojuji pouze proti strkání hlavy do písku s tvrzením „jet 100km/h může jen závodník na speciálních lyžích, vy jedete maximálně 60km/h“. Rozumější mi přijde upozorňovat na nebezpečí rychlé jízdy v případě pádu, nebo střetu s jiným lyžařem. Tomu, aby lyžaři zkoušeli rychlou jízdu stejně nezabráníte, ale měli by alespoň tušit jaká rizika to nese…
04.04.2010 22:18:45 #310
>> #309, Mirek, 04. 04. 2010 21:59:17
OK – pokud si z tohoto nekonečnýho vlákna odnesou lidi tohle, splnilo svůj účel!!! Ještě taky, že na většinově používanejch lyžích (R 8 – cca18) by se neměli pokoušet o jízdu rovně a ještě k tomu dokonce ve vajíčku… – kór na sjezdovce otevřený pro veřejnost !!! Jistě sis toto poučení, Mirku, vzal k srdci. Děkuju za pochopení .
05.04.2010 02:27:01 #311
Jen pro zajímavost vkládám dva grafy:
Na prvním je průběh rychlosti lyžaře, který jede 500m ve sníženém postoji po svahu se sklonem 25% a potom pokračuje ve stejném postoji do úplného zastavení. Modrá čára odpovídá součiniteli tření 0,03 a červená čára 0,015. To znamená, že červený graf odpovídá 2× lépe jedoucím lyžím než u modrého, přesto max. rychlost je nižší u modrého jen o několik km/h.
Ve druhém grafu jsou znázorněny síly působící na stejného lyžaře se součinitelem tření 0,03.Modrá čára znázorňuje průběh složky tíhy, která lyžaře urychluje, červená čára je odpor vzduchu, zelená čára zobrazuje třecí síly mezi lyží a sněhem a žlutá čára je rychlost v km/h. Na vodorovné ose je čas v sec. Síly jsou v Newtonech, hmotnost lyžaře 80kg. Podíváte-li se na graf, zelená a červená čára se protínají asi na 5sec. čemuž odpovídá rychlost 40km/h. Při této rychlosti jsou odpor vzduchu a třecí síla lyží stejně velké. Se vzrůstající rychlostí odpor vzduchu rapidně stoupá a při max. rychlosti je cca 7,5× větší než tření. Proto má při vyšších rychlostech rozhodující význam odpor vzduchu, nikoli odpor lyží.
05.04.2010 03:16:02 #312
GPSky ukazuji rychlost s presnosti ± 0,5kmh. aspon se to psalo v technickych specifikacich vsech GPS, ktere mi prosly rukama a vsechny GPS navigace v aute, ktere jsem mel, se shodovaly s radary u silnic (temi preventivnimi). Takze udajum z GPS muzeme verit. Ja sam obcas s gps lyzuju (davam si ji na zadni stranu helmy pod gumu bryli). Kazdemu doporucuji, aby si pred tim, nez se zacne vyjadrovat v diskuzi o rychlostech v lyzovani, sam svoje rychlosti zmeril.
05.04.2010 06:48:41 #313
>> #306, HOnza, 04. 04. 2010 15:33:53
Jsem moc rád, že se konečně našel někdo, kdo rozhodne kdy je vlákno moc dlouhé, příspěvky mají hodnotu či ne a zda již bylo vše řečeno.
>> #309, Mirek, 04. 04. 2010 21:59:17
To je zatím tvoje nejabsurdnější odpověť. Ty tedy ohrožuješ ostatní proto, abys je upozornil jak je to nebezpečné.
05.04.2010 07:44:06 #314
>> #313, Martin47, 05. 04. 2010 06:48:41
Uff, já už taky urputnýho Mirka nemůžu. Ale až někoho jednou, nedejbože, sejmu, vím, kde najdu vědecký podklady pro to, proč to nemohlo bejt jinak.
05.04.2010 09:51:54 #315
>> #311, Mirek, 05. 04. 2010 02:27:01
NEMOHU JINAK: Pokud si z tohoto nekonečnýho vlákna odnesou lidi to, že na většinově používanejch lyžích (R 8 – cca18) by se neměli pokoušet o jízdu rovně a ještě k tomu dokonce ve vajíčku… – kór na sjezdovce otevřený pro veřejnost !!!, pak to vlákno mělo smysl. Jistě sis toto poučení, Mirku, vzal k srdci. A jinak, prosím, už s tím jdi doprdele – PROSÍM, protože jedinej výsledek bude, že se budou názory opakovat – viz.ten Gravediggerův, kterej tu byl už taky asi osumkrát!!!! Děkuju za pochopení.
05.04.2010 09:56:02 #316
05.04.2010 10:36:25 #317
*>> Martin47, 04. 04. 2010 12:56:42 a ostatní *
- Ten strom tam už několik let není, jezdil jsem přes něj.
- Zmiňované jízdy jsem jel o půl jedné, díky tomu jsem byl na sjezdovce sám a ohrožoval jen sám sebe.
- Díky tvrdému sněhu byli všichni na červené (vydržela v dobrém stavu celý den) a na černé bylo zcela volno celé dopoledne. Pokud tam někdo byl, jel jsem pomaleji.
- Pánové, uvědomte si, že na vámi doporučovaných GS a SG lyžích běžně jezdíte přes 80km/h.
- Dobře, na dlouhý článek CzechSkiera odpovídat už nebudu
- Je tu poměrně dost závodníků a pro ně z grafů co jsem sem dal vyplývá, máza je sice důležitá, ale pro rychlostní disciplíny je daleko důležitější, co mají na sobě
05.04.2010 10:43:55 #318
>> #317, VŠICHNI, 05. 04. 2010 10:36:25
Běžte už s tím dokazováním a vyvracením do prdele.
05.04.2010 18:29:49 #319
>> #317, Mirek, 05. 04. 2010 10:36:25
Mirku, když tě tolik lidí několikrát pošle velmi slušně do prdele, tak se zkus zapřít a ukonči to. Vlákno je už zacyklený a všechno co tam kdo napíše už tam několikrát bylo. Jsi už opravdu obtížnej a škodlivej. A všechny vás prosím, už na Mirka, podobně jako na Adama1, nereagujte.
06.04.2010 00:37:55 #320
Tuto diskuzi pravidelně sleduji. Je tu dokonalá směsice různých příspěvků, od faktických, přes ironické, hanlivé, provokující až po urážlivé. Považuji tuto diskuzi za docela zajímavou a v mnohém poučnou. Kdo chce, ať dál diskutuje, koho tato diskuze nezajímá nebo jej příspěvky rozčilují, má přece možnost diskuzi ignorovat. Je také jasné, že se obě „znepřátelené“ skupiny diskutujících neshodnou a navzájem argumenty nepřesvědčí. Jsem jednoznačným zastáncem ohleduplné a bezpečné jízdy na lyžích, ale také nezavrhuji lyžaře, kteří si to po svahu hasí naplno, pokud k tomu jsou vhodné podmínky. Dnes jsem se z jedné takové lyžovačky vrátil, 200 m před a 200 m za mnou na přehledné sjezdovce nikdo. Mohl bych jet jakoukoliv rychlostí, aniž bych kohokoliv ohrozil.
PS. Nemám důvod nevěřit Mirkovi, na rozdíl od mnohých z vás, že při jeho rychlých jízdách tomu nebylo stejně.
06.04.2010 08:18:32 #321
>> #320, Martin_B, 06. 04. 2010 00:37:55
Ono se to zacyklilo – to je co mi nejvíc vadí – vždycky tam přijde někdo s „novinkou“ že GPS měří přesně a dokládá to a jinej zase mu složitě vysvětluje proč to nemůže bejt přesně a to samý s tím, že na slalomkách to jde a jinej že nejde a další že je to nebezpečný a jinej to zase obhajuje že když je prázdno tak proč ne a furtundfurt kolem dokola… – ruply mi už nervy a tak jsem se to snažil zabrzdit – hlavněkvůli Mirkovi, kterej je nepochybně príma kluk a k tomu velmi dobrej lyžař (viděl jsem ho) a tady obhajuje něco na co by se měl už dávno vyprdnout, protože si jen a jen ničí už tak tou sveřepostí pošramocenej kredit… – záměrně jsem to psal bez teček jako nekončící větu…
06.04.2010 14:17:53 #322
>> #320, Martin_B, 06. 04. 2010 00:37:55
Dost často jsme jezdili v Deštném úplně stejně jako Mirek, jen na jiných lyžích. Byla to skoro jediná možnost v okolí, jak trénovat skutečně rychlou jízdu. Přesto, že jsme tak jezdili už jako kluci, vždycky jsme měli dost rozumu na to, aby jel někdo napřed k již zmíněnému stromu, odkud se dá jistit celá situace a ukázal, zda to jde či ne. Šlo tedy o kejhák jen nám. Proto jsem záměrně zmapoval celou situaci a čekal, zda to Mirek dělal stejně. Je to totiž jediná možnost jak tam takhle jezdit bez rizika do někoho najet. Pod tím lesem je přejezd z jedné sjezdovky na druhou. Speciálně děti samozřejmě nenapadne zastavit a kouknout nahoru. Co myslíš že dokážeš v kilu na slalomkách, když před tebe někdo vyjede nečekaně z boku?
06.04.2010 16:59:08 #323
>> #322, Martin47, 06. 04. 2010 14:17:53 Sjezdovku v Deštném neznám, ačkoliv lyžuju už více než 40 let, nedostal jsem se tam. Pokud ti někdo vjede neočekávaně do dráhy, může se neštěstí stát i při pomalé jízdě a i tak mohou být následky fatální. Já osobně takovéto „křižovatky“ rád nemám a dávám si na nich setsakramentský pozor.
Dle mého názoru největším „sporem“ v této diskusi je, zda je možno vysokých rychlostí dosáhnout s použitím běžné lyžařské výbavy a zejména pak slalomových lyží. V druhé řadě pak způsob měření rychlosti. Potud to bylo zajímavé čtení. Diskuse se pak ovšem „vrtla“ jiným směrem a končí osobními výpady, což nebylo nutné. Pokusím se, aby toto byl můj poslední vstup do tohoto vlákna. Howgh
06.04.2010 22:38:39 #324
>> #322, Martin47, 06. 04. 2010 14:17:53
Martine, ten strom tam už 3–4 roky není (ale na mapy.cz stále je), většinou projížím místem, kde býval. Hrana je téměř rovnoběžná se sjezdovkou (najíždím ji šikmo obloukem), proto za ní je ze zhora docela dobře vidět, pokud se tam někdo motá, upravím směr a rychlost jízdy. Žádná sjezdovka se tam nenapojuje, vedle je sice „Stavostrojská sjezdovka“, která má ale jiného provozovatele a permice z Deštného tam neplatí. Za 15 let, co tu lyžuji, si nepamatuju, že by odtamtud někdo vyjel. V době, kdy jsi tu lyžoval neexistovala červená sjezdovka, proto na závodní bylo daleko více lidí než dnes, když je tvrdo. Při dvou nejrychlejších jízdách jsem tam byl sám.
Osobně si myslím, že rychlost nepatří na modrou sjezdovku, ale na černou při troše opatrnasti ano, kam jinam?
06.04.2010 23:27:42 #325
07.04.2010 00:16:45 #326
>> #324, Mirek, 06. 04. 2010 22:38:39
Jako skorodešeňák se teďkom musím tlemit jak ta moje oblíbená sjezdovka stačila vejít během pár měsíců zde v diskusi do podvědomí díky tvým rychlostním ,,rekordům,, a následně sáhodlouhým grafům a výpočtům.Já teda radši držím hubu a osobně si o tvých výkonech, rychlosti a přesnosti GPs myslím svoje.Jestli máš dobrou úrazovou pojistku tak proč to teda nezkusit že, pokud tam teda při tom nesejmeš nějakou maminu s dětičkama..Letos se mě tam povedlo docela často a hezky potrénovat v tyčích a taky tam sebou ve volný jízdě krásně bouchnout a rozštípat helmu.Teď vážně, jasně že na slalomkách se kilo dosáhnot dá,na prudkým krpále dokonce skoro stejně rychle jako na SG nebo DH lyžích, rozdíl je v hlavně v tom jak rychle na nich zastavíš nebo zpomalíš, asi jako když máš na autě sériový brzdy jednopístky nebo veliký šestipístkový kotouče, prostě obrovský rozdíl.Jezdit na slalomkách ve vejci je z mýho hlediska spíš trapný než obdivuhodný.Jestli chceš dávat rychlostní rekordy pořiď si dlouhý lyže a něco si o tom zjisti.HOnza by ti na Rokytnickým VL býval rád poradil kdyby ses na to tenkrát v lednu nevybodnul. Jo, a ten smrk na hraně černý sjezdovky v Deštným tam byl až do předloňska než ho kluci skibobisti při brigádě porazili.
07.04.2010 00:45:57 #327
06.03.2017 09:01:46 #328
Tady je pro nevěřící Tomáše video, jak borec jede 131 km/hod na normální sjezdovce, normálních lyžích a ještě pozadu. Sjezdovka je červená, jede pozadu, takže aerodynamika v piči a ještě k tomu nemá ani kombošku a není to ani nějakej brutální padák typu Stoh a lyže má nějaký twintypy. Tak teď bych poprosil nějaký chytrý komentáře, výpočty, interpolace měření GPS a vůbec nějaký další vysvětlení, protože tohle by nemělo být možný…
06.03.2017 09:47:48 #329
>> #328, TomáS, 06. 03. 2017 09:01:46
Skoda ze nedisponujem tot tym fasebukom. Toho kolika by som si rad pozrel.
caute Harry
06.03.2017 09:53:15 #330
>> #328, TomáS, 06. 03. 2017 09:01:46
>> #329, Harry, 06. 03. 2017 09:47:48
Safra, mám stejný problém s fejsbůkem.. Taky by jsem se rád podíval..
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.