Jaké slalomky půjčit - Diskuze - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Jaké slalomky půjčit

16.03.2018 14:23:31 #1 

Příspěvků: 7

zirafka11

Ahoj všem, ráda bych se s vámi poradila a vyslechla si vaše názory. Moje lyže Elan Race SLX 165 ze sezóny 2011/12 už bohužel dosloužily takže vybírám nové. A jelikož nechci kupovat na blind, budu nejprve něco půjčovat. Takže se ptám, co byste mi tak doporučili vyzkoušet? Slalomka je bezpodmínečná, dál chci něco co mě podrží v oblouku na ledu, ale zároveň na tom neumřu k večeru na rozbředlém sněhu. Nejčastěji jezdím v Alpách na začátku a konci sezóny. Bohužel v půjčovně mi nebyli schopní pořádně poradit, neustále mi cpali Scott Black Majic 177 (že prý oni na tom jezdí všichni a jsou spokojení), ale já k tomu nemám důvěru. Díky moc všem

16.03.2018 14:32:17 #2 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #1, zirafka11, 16. 03. 2018 14:23:31

Možná, že když doplníš fakta podle tohoto návodu, tak se místní slalomáři a slalomkáři s návrhy (lyží) jen pohrnou.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.03.2018 14:43:44 #3 

Příspěvků: 7

zirafka11

Dle návodu Kraba doplňuji info.

Žena, 180 cm, 80 kg, lyžuji cca 20 let, posledních 8 let jezdím na Elan Race SLX 160 (lyžáky Atomic Hawx 120), předtím krátce Elan waveflex 16 (příjemné, jednoduše jezditelné, ale ke konci už na mě moc měkké). Ty Elany mi vyhovovaly na pevné upravené sjezdovce, na rozbředlém a nahrnutém jsem s tím mírně válčila. A taky k večeru už na ně nemám tolik síly. Rychlosti se bojím, radši si přibržďuji než bych se po sjezdovce řítila po hranách šílenou rychlostí. Ale zase je fakt, že málokoho na sjezdovce zdržuju. Od lyží očekávám, že když budu chtít a máknu si na nich, budu mít neskutečný zážitek ale zároveň aby když už budu odpoledne unavená, nebudu do nich šlapat, abych se s nimi nemusela prát proti jejich povaze.

16.03.2018 14:57:14 #4 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #3, zirafka11, 16. 03. 2018 14:43:44

Se slalomkami se, zvlášť unavená a na rozbité pistě, budeš prát vždycky. Kolik uděláš na sjezdovce perfektně upravené opravdu precizních navazujících krátkých oblouků (neřku-li přímo slalomových) za sebou? Opravdu potřebuješ slalomky, nebo spíš hodné univerzální lyže, do kterých se dá příležitostně šlápnout?

Myslím, že Ti Black Majic radili v podstatě velmi dobře, včetně délky 177/R16–78mm. Kde se budou oproti SL chovat jinak, bude úplně tvrdá sjezdovka a led.
Jako další variantu bych viděl třeba Scott The Ski, jen bys musela bez předsudků vyzkoušet, i na sjezdovce si odvedou své, na rozbité jsou ve svém živlu.

Vedle ve „vlákně“: https://snow.cz/…217-slalomka#… se řeší podobný „problém“ – jestli Head i.SLR, i.SL RD, i.Rally nebo i.SuperShape Magnum. Nebo něco úplně jiného.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.03.2018 15:08:28 #5 

Příspěvků: 7

zirafka11

>> #4, ˘Ö˘Krab, 16. 03. 2018 14:57:14

když na to mám sjezdovku (to znamená žádnou černou, bez lidí, upravenou) tak odhaduji kolem 20 navazujících oblouků, i když jsem to nikdy nepočítala. Slalomky asi nepotřebuji, potřebuji lyže, kterým budu věřit v každé situaci a nebude to o tom, že jenom sjedu svah, ale že si to užiju.

K těch Black Majic mám nedůvěru právě kvůli délce a šířce pod patou. Přijde mi, že prostě ráno na pevné upravené pistě se budu trápit a bát, a budu se modlit, aby to už povolilo a já si zajezdila víc „v terénu“. Ale možná se toho jen zbytečně bojím a moc přemýšlím, a zkusím to…uvidíme, jestli mě zaujme ještě případně nějaký další tip tady :)

16.03.2018 15:16:56 #6 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #5, zirafka11, 16. 03. 2018 15:08:28

Délka lyží je na jízdu mimo branky plus, šířku pod botou na tvrdém podkladu každý vnímá jinak. Vyzkoušej, alespoň si rozšíříš obzory. Občas stojí za to, kvůli ostatním vlastnostem lyží, se něco nového přiučit.
A občas Tě takové vyzkoušení přesvědčí, že stojí za to opustit zaběhnuté koleje a úplně změnit typ lyží.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

16.03.2018 19:58:36 #7 

Příspěvků: 173

alfi62

>> #3, zirafka11, 16. 03. 2018 14:43:44

„Dynastar speed zone 16 ti“ v dľžke 163cm(tieto )alebo „Dynastar speed zone 12 ti“(tieto )v dľžke 166cm.Ale to fakt len odskúšať(v rôznych podmienkach) a až potom sa rozhodnúť.Ak viac dávaš prednosť doobednej lyžovačke,tak tej „-16-ky“ by som sa nebál.Ale myslím,že ich bude ťažko zháňať v požičovniach.Ináč ten Scott je úplne iná lyža,akú hľadáš Ty.To ti rovno mohli dať do rúk GS-ku a urobili by lepšie.To ako keby si chcela v obchode zemiaky(brambory) a oni Ti budú núkať cestoviny-však aj s cestovín sa naješ.

16.03.2018 20:23:19 #8 

Příspěvků: 82

psm

>> #5, zirafka11, 16. 03. 2018 15:08:28

Zahoď předsudky, Black Majic je alespoň z mého pohledu výborná celodenní lyže. Jezdím ji tedy ve 184cm, mám 183cm a metrák.

17.03.2018 08:05:14 #9 

Příspěvků: 7

zirafka11

>> #8, psm, 16. 03. 2018 20:23:19

já nepochybuji, že to je výborná lyže, ale splní moje požadavky? Co považuješ za celodenní lyži? Že se na ní nenadřeš? Já se chci primárně vozit po hranách v rychlosti, ve které nebudu šílená strachy (což se vzhledem k délce lyží fakt bojím), kopec odsmýkám na čemkoliv, na to lyži nepotřebuju.

17.03.2018 08:25:29 #10 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #9, zirafka11, 17. 03. 2018 08:05:14

Rychlost jízdy je dána vůlí a uměním jezdce, pak do jisté míry vykrojením lyže, sama délka nehraje žádnou negativní roli. Když by byly na výběr dvě lyže s R16, přičemž jedna by byla 160 a druhá 180 cm, tak už pro mírně pokročilé bude ta delší, při zachování rozumné tuhosti, ve všech nenulových rychlostech lepší.
Vzhledem k tomu, že nejsi křehulka 150/50, tak všechny komerčně dostupné lyže až po druhé nejdelší z řady pro Tebe budou tuhé rozumně nebo až málo.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

17.03.2018 09:59:43 #11 

Příspěvků: 82

psm

>> #9, zirafka11, 17. 03. 2018 08:05:14 Z Tvého popisu (ráno na hrany, ale odpoledne už v klidu – takže celý den) bych klidně Black Majic doporučil. Myslím, že ta lyže to na hranách umí dobře a měkké odpolední sjezdovky zvládá v pohodě. Konec konců, zkus si je půjčit a uvidíš.

17.03.2018 10:26:38 #12 

Příspěvků: 7

zirafka11

>> #11, psm, 17. 03. 2018 09:59:43

Snažím se o té lyži zjistit co nejvíce, ale pořád o ní nejsem přesvědčená. Můžete mi někdo vysvětlit ten radius 12–18–10? Jak to jako funguje? Pokud vím, radius je poloměr oblouku v situaci, kdy lyže jede celou dobu po hraně (v podstatě zakřivení lyže). Nějak tedy nechápu, jak můžou být 3 údaje na 1 lyži. A ještě zkuste prosím dát ještě nějakou alternativu, něco blíže mé současné lyži, ať mám na výběr víc.

Já vím, asi se v tom moc rýpu, ale já si chci dovolenou užít minimálně stejně jako na současných lyžích, ne si nadávat co jsem si to půjčila případně půjčovat tam jiné… Přeci jen si je budu půjčovat na týden, ne den.

17.03.2018 10:37:03 #13 

Příspěvků: 1314

Navvy

>> #10, ˘Ö˘Krab, 17. 03. 2018 08:25:29

Já jí rozumím. Chce lyži s malým poloměrem zatáčení (třeba R kolem 13), aby si chvilku zablbla a pak se jen vozila. Chce jezdit pomalu. Na nějaké další zlepšování nemá chuť, tak proč ji přesvědčovat. Blbnout se dá i na fisových obřačkách, ale proplétat se na nich v tom mraveništi na sjezdovce, jak někdy bývá, není pro průměrného rekreačního lyžaře nic jenoduchého. Ať si zkusí pár měkčích slalomek, pár ostřejších a podle toho nechť si vybere. Kdyby se prodávala auta podle našich pohledů na vývěr lyží, neprodal by se asi jediný kabriolet…

17.03.2018 16:30:41 #14 

Příspěvků: 707

Gravedigger

Se slalomkarema jsem jeste nikdy rozumnou rec o lyzovani nezazil…

17.03.2018 16:48:28 #15 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #12, zirafka11, 17. 03. 2018 10:26:38

Lyže nemají vykrojení kruhové, ani z výseče jedné kružnice, ale z několika různých křivek, navíc může být ještě v každé části použita křivka odlišná. Typicky jde o „duální“ R (Sporten, Fischer), v tomto případě jde nejspíš o trojitý R, takže zjednodušeně říká, jak lyže jde do oblouku ve špičce, jak drží na hraně pod botou v prohnutí a jakou má snahu oblouk utahovat na patkách. A pro představu může jít klidně jen o pár centimetrů na délce hrany. Stejně je ale nakonec všechno ovlivněno tuhostí lyže a tím, jak na lyže působí lyžař při jízdě.

Jako alternativu ke stávajícím lyžím a nabízeným Black Majic si vyber na půjčení jakékoliv slalomky nebo top-slalomcarvery jakékoliv značky, tuhost si osahej v obchodě, na hrubé posouzení to bude stačit. Se svou maličkostí se asi dobře svezeš i na nejzávodnějších běžných pánských modelech, přijdou Ti v jízdě stabilnější a pro Tvé účely (pár jízd po 20 obloucích + celodenní cruising) naprosto vyhovující.
Pokud jsi stávající lyže dojela až do „dosloužení“, tak si každopádně nepohoršíš.

Nicméně si stojím za tím, že, když zůstanu u víceméně upravené sjezdovky, tak třeba takový Dynastar CR74 v délce 172 cm umí i fantasticky krátké a hravé oblouky, pro následný cruising by byl daleko lepší.

>> #14, Gravedigger, 17. 03. 2018 16:30:41

:-) Nedráždit, mají neskutečnou početní i rychlostní převahu.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

21.03.2018 14:24:55 #16 

Příspěvků: 11

LUGr

>> #1, zirafka11, 16. 03. 2018 14:23:31

Cau, strucne – pujc si Atomic Redster S9, 165 a 171 cm, budes spokojena, uvidis.

26.03.2018 15:07:32 #17 

Příspěvků: 7

zirafka11

Díky všem za rady a připomínky. Nakonec jsem to vyřešila šalamounsky – půjčila jsem si Black Majic a po dni jsem je vrátila, protože to se nedalo. Celý den jsem se těch lyží bála, protože jakékoliv svezení po hraně znamenalo neskutečné zrychlení. Pak jsem si půjčila Atomic Redster s9 ve 165 a nebylo to vůbec špatné. A když už jsem měla vstřícnou obsluhu v půjčovně, využila jsem toho a půjčila i Volkl Racetiger SC. A to bylo to pravé. To mě bavilo, nebála jsem se, věřila jsem těm prkýnkům na 100%, pohrála si i to mohla flákat, aniž bych to dostala sežrat. Takže jsem našla to, co jsem hledala.

26.03.2018 15:42:44 #18 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #17, zirafka11, 26. 03. 2018 15:07:32

Dobré řešení, alespoň jsi to zkusila. O udržení rychlosti při jízdě po hraně pod kontrolou jsou tady v historii rozsáhlá vlákna, nebyla jsi ani první, ani poslední.
Vstřícná obsluha v půjčovně je asi v tomto případě k nezaplacení. Völkl Racetiger SC také ve 165 cm?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

26.03.2018 17:09:27 #19 

Příspěvků: 7

zirafka11

27.03.2018 10:48:06 #20 

Příspěvků: 173

alfi62

>> #17, zirafka11, 26. 03. 2018 15:07:32

Urobila si správne,že si najprv lyžu odskúšala a sama si zistila,čo je pre teba to najlepšie a nie sa držať rád tu ortodoxných GS-károv.Každý sa cíti na niečo iné a aj iné mu vyhovuje.Tá Völkl Racetiger SC je aj trochu podobná tej,čo som Ti odporúčal(Dynastar speed zone 12 ti).Nie je to SL,ale SC(slalom carver)-a to je podstatný rozdiel.Je pohodovejšia,nie je tak náročna a je hravejšia.Myslím,že si sa trafila dobre podľa Tvojho zadania.

27.03.2018 13:07:34 #21 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #20, alfi62, 27. 03. 2018 10:48:06

Zjistila, co je pro ni nejjednodušší. Ano, podle svého zadání se trefila.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

27.03.2018 19:22:36 #22 

Příspěvků: 1834

fischerbl

>> #20, alfi62, 27. 03. 2018 10:48:06

Urobila si správne,že si najprv lyžu odskúšala a sama si zistila,čo je pre teba to najlepšie a nie sa držať rád tu ortodoxných GS-károv.Každý sa cíti na niečo iné a aj iné mu vyhovuje.

Škoda, že nezkusila i nějaké „obřačky“ nebo aspoň racecarvery. Třeba by se jí líbily.

Jinej gang...

27.03.2018 20:22:20 #23 

Příspěvků: 173

alfi62

>> #22, fischerbl, 27. 03. 2018 19:22:36

Chlapi,pre boha,však čítajte zadanie.,,Třeba by se jí líbily,,Čas ukáže.Držme sa zadania.Nikoho netreba nasilu do niečoho nútiť na čo si na začiatok netrúfa.Čas ukáže.Ja chcem len poradiť na konkrétnu otázku.A ak si myslia GS-kari,že sú výšši level,tak sa strašne mylia.To vozenie na obračkach sa dá zvládnuť úplne v pohode na univerzálach.Za sezonu nevidím poriadneho ,,obraka,,–samich šmýkačov.Nevedia sa poriadne oprieť do lyže,len ju pustiť do šmyku,keď to trochu naháňa.Ale hlavne,že každý si meria ,,speedko,,Však to je degranacia lyžovania.Žiadny posun.A určite nie je jednoduchšie vykresliť spravný SL obluk od obluku GS.Ťoť ,,vsjo??

27.03.2018 20:54:56 #24 

Příspěvků: 951

Vvladimir muž

>> #23, alfi62, 27. 03. 2018 20:22:20

To vozenie na obračkach sa dá zvládnuť úplne v pohode na univerzálach.

Nechceš si to dát jako motto ?

27.03.2018 21:00:14 #25 

Příspěvků: 173

alfi62

>> #24, Vvladimir, 27. 03. 2018 20:54:56

Nemam za potreby, to je znama vec. Nic nove, na co by som uz davno neprisiel.

27.03.2018 21:19:48 #26 

Příspěvků: 1834

fischerbl

>> #23, alfi62, 27. 03. 2018 20:22:20

Nevím, kam jezdíš, ale u nás v Krušných horách moc „obřaček“ natož obřaček nepotkávám. Ani slalomový oblouk na slalomkách moc často nevidím.

Právě že jsem slalomky moc nezvládal, nestíhal, tak jsem si pořídil nejdřív racecarvery a pak i „obřačky“ a echt obřačky. Jsem přesvědčen, že řada slalomkářů by na mých lyžích nebyla schopna zatočit. Dost často kopíruju stopu nějakého borce a dole u lanovky zjišťuji, že má lyže max 165 r15.

Nikomu nic necpu, každého volba, na čem se trápí/lyžuje/šu­suje… Jen mi vadí, pokud mě při tom ohrožuje.

Jinej gang...

27.03.2018 23:00:50 #27 

Příspěvků: 601

johnycek muž

>> #26, fischerbl, 27. 03. 2018 21:19:48

Máš recht. Na lyžích nezáleží, jde o to kdo na nich jede a taky co na nich jede. :-) Ale zase pěkně zajetej GS oblouk na slalomkách? Někdo to dá tak, že nepoznáš rozdíl? To bych ale řek, že není případ soudruha slalomkáře, jen odhad.

panta rhei

28.03.2018 07:30:30 #28 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #23, alfi62, 27. 03. 2018 20:22:20

A určite nie je jednoduchšie vykresliť spravný SL obluk od obluku GS.

Souhlasím, určitě je SL slalomový oblouk těžší (minimálně koordinačně). Proto také na nohy běžného lyžaře slalomky nepatří, ba nejspíš ani slalomcarvery (až na výjimky), patří tam univerzálky, AM nebo – v případě sportovnějšího pojetí jízdy a vyšší rychlosti – komerční GS.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

28.03.2018 09:09:20 #29 

Příspěvků: 94

Tomrob

>> #18, ˘Ö˘Krab, 26. 03. 2018 15:42:44

O udržení rychlosti při jízdě po hraně pod kontrolou jsou tady v historii rozsáhlá vlákna

Mohl bys mě na ně nasměrovat?

Potýkám se s tím na prudších sjezdovkách. Do červené, nemám problém s regulací rychlosti, ať už větším prohnutím lyže a zmenšením r oblouku, nebo větším zavíráním oblouků do spádnice. Jakmile červená zčerná, začnu si před zahájením oblouku srabácky přismýkávat, abych se zbrzdil. Což mě netěší a zážitek z jízdy to trochu degraduje. Bavím se o jízdě na GS, případně racecarverech.

29.03.2018 08:06:16 #30 

Příspěvků: 5685

˘Ö˘Krab muž

>> #29, Tomrob, 28. 03. 2018 09:09:20

Můžu se po vláknech časem podívat.
EDIT: namátkou Carving-příliš vysoká rychlost, Lyže pro starší a pokročilé, Co je špatně? Žádná technika nebo velký strach?, Zatížení lyží v oblouku nebo velmi historický Easy carving, doporučuji zejména ivanovy posty od #14 dále. Vzpomínaný článek vyšel ve Snow č.30 na straně 46 v rámci seriálu ‚Univerzita‘.

Ale předesílám, že obecný závěr byl takový, že – od určitých podmínek – neexistuje jednoduché a čistě carvingové řešení. Nejkulantnější bývá johnycekovo nenápadné nadriftování, „…ten drift, kterej je cool-jelikož není ani skoro vidět. Ten kterej poznáš jen podle toho, že odlítne o trušku dřív a o trošku víc sněhu než curvingem“, pak všechny oblouky nadriftované už viditelně různou měrou před spádnicí (až po úplné vzpříčení lyží), zůstává z nich alespoň ten (fantastický) pocit „vystřelení“ po hranách, když lyže zasekneš vedle sebe a necháš je jet pod sebe. Jen se drift nesmí přetáhnout (lyže přetočit přes spádnici a zasekávat lyže, když už je máš pod sebou), pak se dočkáš pověstného Holičákova ra-ta-ta-ta.

Je krásné mít občas prudší sjezdovku volnou natolik, aby se po ní dalo nepřílišbrzdičsky carvovat, držet lyže v takové rychlosti, aby se ještě dobře chytaly za hranu a neztrácely kontakt na nerovnostech. Pocit ze středního oblouku se pak velmi podobá pocitu ze slalomového oblouku, když se zadaří, jede se zdánlivě tělem pořád dolů a lyže se strkají stranou. Drobnými nuancemi v časování a poměru použitých prvků (točení, klopení, zatížení) pak řídíš použitou míru driftu v zahájení a tím i rychlost. Když tedy máš vůli a sílu udržet se v úzkém koridoru, sázet tam jeden oblouk za druhým a nešněrovat od lesa k lesu.

Jak mám vypozorováno, tak zásadním problémem zvyšujícím rychlost při carvingu i „carvingu“ je traverzování, tj. jízda šikmo svahem mezi oblouky (nebo mezi pokusy o ně; video). Přiměřené zavírání oblouků je na prudším samozřejmost, velmi rychlý přechod přes lyže dolů ze svahu také (když přeženeš první, tak to vylučuje druhé a celý koncept udržení rychlosti se rozpadá, video viz výše), nějaká přítomnost driftu v zahájení je spíš nezbytností.
Čistý (většinou tedy velmi dlouhý a velmi pasivní) nájezd do spádnice po hranách je jen prodlouženým traverzem (zase to video), ani jeho přínos ke zrychlení není nepodstatný. Ve větší rychlosti ale není nezbytný, protože lyže se chovají jinak, ony se opravdu (při dobré poloze těžiště jezdce) snaží točit – a to i směrem dolů. Dobrá zahajovací poloha pro carving na prudkém je ta až absurdně hodně vepředu (video viz výše).

Paradoxně tak pojede ze svahu kontrolovaněji a stálejší rychlostí ten, kdo bude aktivně otáčet lyže z vrstevnice do spádnice a sám se hrnout pořád směrem dolů.
Taková jízda ale postrádá onen ‚echt carvingový požitek‘ spočívající ve vyvezení se „v pekelném náklonu“ daleko za spádnici (opět to video), vědomý carving se na prudkém odehrává jen na spádnici a v jejím těsném okolí na obě strany, protože po hranách lyže oblouk za spádnicí dojíždějí samy od sebe, když se jezdec moc nesnaží jim to kazit.
Tam, kde se „carver“ veze, tak carver už spěchá přes lyže do dalšího oblouku. Tam, kde „carver“ první oblouk taknějakužsko­roradostnězaha­juje, je carver (i na GS) odhadem zhruba na konci oblouku druhého.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Hledat v diskuzi

Články

20.09.2018

5 tyrolských ledovců: rozšířené skipasy, snídaně nad mraky i plavba ledovcovou řekou

Lyžařská sezóna na 5 tyrolských ledovcích právě začí...
20.09.2018

Na plné čáře!

Atomic vítězí na plné čáře. Alespoň podle statistik ...
18.09.2018

110 let lanovek ve Vysokých Tatrách - Skalnaté Pleso a Lomnický štít (3. díl)

Po vybudování sítě tatranských elektrických železnic...
15.09.2018

Bike SNOW tour: co s sebou vozit v batůžku na kole?

Na kole (ani pěšky) nedáme bez batůžku ani ránu. Co ...
14.09.2018

Bike SNOW tour: Co si oblékáme na kolo?

Jakožto sportující reportéři (a částečně závodníci
14.09.2018

SWISSmag 19 - podzim/zima 2018/19

Léto skončilo a my se vrátili z cest. Je pravděpodob...

Diskuze o lyžování

Na plné čáře! [článek]

dnes 03:08:51 od Marek Bednář

Lyzovacka v prosinci - spolucestujici

včera 21:14:54 od proch.tomas

Silová a kondičná príprava lyžiara

včera 20:37:14 od oblouk

vánoce Aprica nebo Marilleva

včera 19:22:46 od gabuliatko

Rakouské a italské ledovce.Aktuální web cam

včera 18:44:25 od Petr Havelka - SNOW

hikingové/trekingove boty (pro zenu s malou nohou)

18.09.2018 10:13:04 od valerius

Výběr lyží

17.09.2018 18:56:12 od klokanito

První pomoc

17.09.2018 10:46:16 od Lumir