Rozbor videa - Vojta21
08.02.2012 00:09:49 #1
Zdravím všechny příznivce lyžování, chtěl bych vás poprosit o rady a komentáře k mé jízdě. Předem vám děkuji za podnětné příspěvky a užitečné rady.
Věk 22, výška 184 cm, váha 90kg.
Lyže: Head iSupershape Speed SW délky 177 cm, R 16 m (poznámka: Někdo zde na fóru tyto lyže kritizoval, ale já jsem s nimi velmi spokojen, ale to je samozřejmě značně subjektivní. Do budoucna bych chtěl zainvestovat do obřaček).
Sjezdovka: Upravená, v horní pasáži červená, v dolní modrá. Sníh tvrdý, drživý, místy ledové plotny (teplota okolo –10 °C). Polevsko – 10 km severně od České Lípy.
Závodil jsem v žákovských kategoriích (ale žádné skvělé výsledky jsem nikdy nezajel), od té doby jsem samouk a chtěl bych se dál zlepšovat. Z těchto jízd jsem měl relativně dobrý pocit, ale na videu to opravdu tak nevypadá, rozhodně nemám o své jízdě vysoké mínění. Některé chyby na sobě vidím, ale řekl bych, že to jsou spíše důsledky, než příčina. Největší svůj problém vidím v nedostatečném zatížení vnější lyže v oblouku (občas to vede až k pádu – „přilehnutí“). Je to nedostatečnou prací a padáním vnitřního boku, ramena nebo to vychází již ze zahájení oblouku? Či je to úplně něco jiného? Ještě jednou děkuji.
Dodatek (8.2.): Omlouvám se, měl jsem ještě napsat to, co jsem těmito jízdami zamýšlel, což vedlo k drobnému nedorozumění. Chtěl jsem ukázat „klidný“ základní oblouk, myslel jsem si, že v případě větších chyb budou lépe vidět.
08.02.2012 18:28:39 #2
Kdybys byl tvůj 70letý dědeček, pochvalně bych okomentoval, jak hezky ti to pořád ještě krouží.
Kdybys byl krasobruslař, asi bys zasloužil pochvalu za choreografii, neboť hezky využíváš celu plochu.
Kdybys měl superobřačku, pokýval bych hlavou, že točit ji na takovém svahu v omezené rychlosti není snadné.
Jenže ty nejsi dědeček, nekrasobruslíš a máš 16m samotočku. Ale jedeš na ní pasivně, jako kdybys byl svůj děda, případně krasobruslař chystající se na trojitý skok, který ale nikdy neskočí.