Lyžařské vybavení - články (strana: 39) - SNOW.cz

ATOMIC FREESKI kolekce 2012/13

Nové lyže do prašanu, nové boty, kompletní vybavení pro freeskiing. Atomic chce svojí letošní kolekcí oslovit celý freeskiingový svět a přichází s tím nejlepším, co můžete pro freeride a freestyle na trhu najít.

SALOMON 3V RACE v novém

„Nejmladší generace závodních lyžařů je úplně jiná, než všechny předchozí. A vyrobit pro ně nejrychlejší lyže na světě nevyžaduje pouze dokonalou znalost materiálu a podmínek pod jejich nohama, ale hlavně zachycení myšlenek v jejich hlavě“, vysvětluje Jan Weiss, produktový manažer Salomonu a dodává: „Pokud tihle mladí borci vědí, že jejich lyže jso...

Dlouhá, delší, nejdelší!

Loni touhle dobou jsem zde v článku „Kupředu zpět!“ psal o tom, jak FIS hodlá prodloužit nejen minimální délku lyží pro GS, ale hlavně jejich poloměr. Ze začátku jsem si i myslel, že je to novinářská kachna. Tehdy inzerovaných 40 metrů poloměru pro mužské lyže pro obří slalom totiž vypadalo jako opravdu pořádná novinářská kachna.

POC přechází pod Black Diamond

Společnost Black Diamond 7. června 2012 oznámila, že uzavřela konečnou dohodu o převzetí švédské firmy POC, jednoho z hlavních světových konstruktérů a výrobců ochranných pomůcek pro aktivní sporty včetně lyžování.

Jak nosit ponožky v sandálech

Zaujal mne „ponožkový blog“ Ivana Sosny. Protože tímto tématem se zabývám už dlouho, dovolím si přispět do diskuzního mlýna svojí troškou.

Lyžař, sandál, ponožka – jak se to rýmuje?

Tak se nám blíží další léto a už asi patnáctá či možná dvacátá každoroční runda vášnivé kritiky nošení ponožek v sandálech. S hrůzou jsem si uvědomil, že my lyžaři jsme se dosud k této zásadní problematice nevyjádřili. Trestuhodné!

Velký příběh lyžařského byznysu VIII. - Vývoj vázání 1

V naší historii lyžařského byznysu – „mozaice pestrých osudů jednotlivců i firem, nadějí a velikášství, vzestupů a triumfů i pádů a krachů, nápadů zásadních i zbytečných, pokusů a omylů…“ – jsme dospěli až do nedávné minulosti 90. let. U nich se ještě zastavíme, děly se zajímavé věci a stav se dostal do podoby současné. Předtím ale udělejme vsuvku ...

Zbrusu nové české lyže ORY

Když lyže ORY uvidíte poprvé, budete mít chuť přejet po nich dlaní. Vábí k tomu kresba letokruhů, hřejivost dřeva a čistý design. Když se na ně podíváte podruhé, představíte si, jak měkce a pružně plují sněhem. A při třetím pohledu si uvědomíte, že jim to na zimních horách musí moc slušet. Aby ne, mají tam své kořeny, svůj domov. A teď se do něj vr...

Testům lyží je 45 let

V říjnu 1966 vyšel v americkém časopisu SKIING první test lyží pro veřejnost. Byl to logický počin v době nejprudšího rozmachu lyžování a v zemi, kde už od roku 1936 vycházel spotřebitelský měsíčník Consumer Reports. Vzorem byly testy aut, fotoaparátů a hi-fi zařízení.

Velký příběh lyžařského byznysu VII. - Léta devadesátá dolů i nahoru

Minule jsme dospěli do přelomu 80. a 90. let. Podobně jako se s koncem starého bilaterálního světa otřásalo mnohé, vlétlo do turbulencí i lyžování. Na svoje problémy si ale z největší míry zadělalo samo.

Fischer Vacuum - vakuování podle normy

O lyžařských botách a jejich úpravě se letos píše ve SNOW jako nikdy dříve a i v aktuálním SNOW 66 najdete další článek na toto téma. Iniciátorem takové aktivity je i novinka – boty Fischer Vacuum. Ivan Sosna již podrobně popsal na stránkách SNOW 65 svou osobní zkušenost, nicméně mírně zkreslenou skutečností, že tvarovací proces proběhl u jeho oblí...

Jak správně oblékat děti do nepříznivého počasí?

DIDRIKSONS1913 – počasí není důvod
Tuto otázku si klade většina rodičů v obavách z nachlazení jejich dítěte. Odpověď je přitom jednoduchá. Použít stejný osvědčený systém jako u dospělých, tzn. vrstvit. Tento jednoduchý způsob umožňuje dítě oblékat a svlékat podle aktuálního stavu počasí (teploty, srážek…).

Jak se obléknout na lyže: první funkční vrstva - vaše druhá kůže

I tak výstižně lze první funkční vrstvu nazývat, která je stavebním pilířem cibulového stylu oblékání. Bez ní by následná druhá izolační a třetí ochranná vrstva plnily svou úlohu jen značně omezeně.

Velký příběh lyžařského byznysu VI. - Léta osmdesátá: konec hodokvasu

Minule jsme si vyložili, proč a jak se celá branže ve svých euforických letech rozmáchla. Účty se ale platí, doslova i symbolicky. Lyžařský čas dluhů nastal v dekádě osmé.

Jak se obléknout na lyže: třetí ochranná vrstva - poroučíme větru dešti?

Vyrazíte na hory v nové bundě, po pár jízdách se však koupete ve vlastním potu a po půl dni skončíte napůl promočení. Cestou ze svahu pak přemýšlíte, kde se stala chyba. Vždyť na visačce sliboval výrobce zářivě vysoké hodnoty nepromokavosti a prodyšnosti. Víte však, co se za těmi vysokými čísly skrývá? Co dodává oděvu nepromokavost a prodyšnost pro...

Gafski - ruční výroba, vlastní design!

GAFSKI je relativně mladá značka lyží (založeno 2006), která vás dostane zakázkovou ruční výrobou lyží. Malá manufaktura na lyže GAFSKI se nachází poblíž severoitalského městečka Lecco. Jedná se o projekt tří zkušených lyžařů, kteří vytvořili nepřehlédnutelný styl a kvalitu lyží, jejichž jízdní vlastnosti ocení zkušený freerider stejně tak jako rek...

Velký příběh lyžařského byznysu I. - Vývoj lyží 1

Napadlo vás někdy, proč je většina klasických velkých značek historicky rakouská a francouzská? A proč ne také třeba švýcarská a italská? A proč je tak málo amerických?

Nejlepší oblékají Craft

CRAFT je od nepaměti synonymem správného funkčního oblékání. Již více než 30 let se snaží vyvíjet funkční oblečení a vytvářet tak pro organismus optimální podmínky pro sportovní výkon i aktivní rekreaci. CRAFT je také prvním iniciátorem oblékání ve vrstvách 1 – 2 – 3.

Jak fungují boty Fischer Vacuum

Zcela nová technologie, která přináší revoluci do sekce lyžařských bot, jelikož umožňuje individuálně formovat skelet boty. Za celým zázrakem stojí speciální patentovaný plast a nová technologie formování stlačeným vzduchem: skelet se zahřeje na 80 stupňů, poté se do boty vstoupí (s obutou vnitřní botičkou) a skelet se dotáhne. Posléze se obuje spe...

Velký příběh lyžařského byznysu V. - Krásná doba se zárodky průšvihu

Pořád si tu vykládáme o lyžařsky zaslíbených 60. a 70. letech. Tak úplně bez poskvrny ale nebyly, i když rozmach lyžování, počty lyžařů, prodaných lyží i technické pokroky šly nevídaně nahoru. Jak to ale bývá, i zde platilo něco za něco. Varovné signály byly nejprve nevýrazné a nebylo snadné je odlišit od obvyklých potíží růstu, navíc je tlumila v...

Komerční tipy