Sjezdovky:
Vezmu to zleva podle mapky areálu.
Červená V - mírných prvních pár stovek metrů, které se
pak zlomí do solidní červené a po kilometru se napojí na modrou Panoramiku
do údolí/mezistanice lanovky. Velkorysá šířka sjezdovky vybízí ke
sportovnímu svezení.
Sousední černá W-U-U1 - černý padák s odpočinkovou
prostřední částí, pokračující až do údolí, kde se pár stovek metrů
před koncem napojí na modrou Panoramiku. Bohužel v době naší návštěvy
spodní část (od mezistanice sedačky do údolí - U1) zavřena pro nedostatek
sněhu. Jednou nouzově jsem to dolů sjel, ale nedoporučuji.
Modrá Panoramica S - supermodrá sjezdovka dálničního typu
sodlidní šířky a délky 5 km jako stvořená pro švitory (díky @bevagus za
tento výraz) z našeho zájezdu.
I/R - pěkná červená trať v trošku užším lesním
průseku, bohužel z nějakého důvodu vlek obsluhující tuto sjezdovku,
stejně jako sousední modrou I, nejezdil úplně na konec, ale cca 100 m před
koncem byl výstup.
Modrá I - širokánská modrá louka vybizející k pilování
lyžařského stylu
Černá G1 a modrá O - toho času zavřeno pro nedostatek
sněhu
Modrá T - na mapce vypadá jako přejezdová cesta, nicméně
se dá nazvat plnohodnotnou sjezdovkou sloužící k migraci mezi jednotlivými
částmi areálu.
Červené M a N - typově velmi podobné příjemné
červenomodré sjezdovky v lesním průseku, spojující se před závěrem do
trychtýře okolo malého seníku, označeného velkou směrovou šipkou a
polstrováním. 
Černá G - sportovní černá sjezdovka z nejvyššího místa
areálu, horní mezi skálami mírnější, který se pak zlomí do solidního
padáku, aby v dolní části měl už jen červeno-modrou barvu.
Červená E/F - příjemná červená trať, okolo
nejsympatičtější chalupy v areálu - Rifugio Valtelina
Modrá A - výuková louka obsluhovaná pomaličkou stařičkou
dvojsedačkou... a kde jsem hodil tygra a vsítil jsem se do plůtku
Červeno-černá B/C - sportovní červený úsek kolem vleku,
který se posléze mění na černý padák do údolí. Nevím, proč je vršek
značen červeně a spodek černě, když je sklon téměř stejný. Snad je že
horní "červená část" je velice široká. Tuším ve čtvrtek tam měly
nějaké naděje italské mládežnické reprezentace postavený dokonce tři
"obřáky" vedle sebe, tak se jezdilo lesním průsekem J
No a pak tu máme "dětské hřiště" - sjezdovky P.
Dostetečné šíře a dokonce mezi jednotlivými částmi oddělené plůtky,
tak aby se švitoři nemotali do vleků. Což velmi kvituji.
Sněhové podmínky:
Jak bych to tak řekl. První pořádné sněžení v areálu bylo týden
před naším příjezdem, kdy napadlo až 80 cm sněhu. Horní části
sjezdovek G, E a F v nejvyšších patrech jsou čistě na přírodním
sněhu.
Bohužel středisko je asi v nějaké renesanci, takže zasněžování je asi v
plenkách... Sjezdovky G1 a U1 zavřeny pro nedostatek sněhu, i přes tu
sněhovou nadílku. Co se týče úpravy sjezdovek, tak jsem měl pocit, že si
rolbaři každej večer losovali sjezdovky, který budou rolbovat. Na někerých
sjezdovkách nebylo v 9:30 ani stopy po mančestru. A každý den to bylo na
jiné. Možná to bylo tím, že se lyžovalo už od 8. hodiny ranní a při
příchodu klasicky na devítku už bylo pozdě...
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Tady je velký kámen úrazu střediska, ale možná je to dobře a nehrnou
se tam davy lidí. Přísnější měřítko snese jen expresní 4sedačka na
Baradello a 6kabina Palabione. Čtyřsedačka no. 10 Valleta - pomaloučká
starší lanovka s nástupním pásem, tady by tomu slušela expresní šestka
jak (_._) na hrnec. 6kabinka Mangolta má už taky nejlepší roky za sebou a
tyčka uprostřed kabiny je taky zajímavý designový prvek. Ale jestli se
nepletu, tak jsem na kabinkách viděl legendární značku "Design by
Pininfarina". Na tuto kabinku navazující pravěká dvojsedačka je tak
pomalá, že dvojsic na Rališce na Bečvě je proti ní expres. Dětské
hřiště obsluhuje 1x pomalá čtyřsedačka, dvě pomičky a dva pojízdné
pásy, tady naprosto dostačující.
Zalidněnost:
Takhle prázdné sjezdovky jsem dlouho nezažil. Nejdelší fronta byla asi v
neděli ráno při nástupu na Baradellu. A to tak, že to bylo asi na 5 minut.
Nárazově se tvořila fronta na nástupu na mezistanici Baradella, ale to
celkem svižně reagovala obsluha lanovky, kdy standardně jede z dolní stanice
2x obsazená sedačka a 1x volná sedačka. Při návalu na mezistanici se
poměr obrátil.
Poměr návštěvníků 80 % z ČR, zbytek domácí Italové, něco málo ze
Slovenska a něco málo z Polska.
Občerstvení a aprés-ski:
Nic moc. Přísnější měřítko snese Ristoro Malga Magnoolata na
sjezdovce A, kde u vedlejšího stolu podávané těstoviny s jelením ragů s
hříbky vypadalo obpravdu báječně. Jinak to jsou samé fastfood - pizza (na
Valtelině ale dobrá) a panini. Pizza 7 až 10 eur, panini 6 až 9 eur... Já
jako milovník kávy jsem ocenil solidní italské espresso za 1 euro,
čokoláda 3 eura, Aperol 3,5 eur, bombardino za něco podobnýho...
No, rakouský standart je co se týče jídla podstatně lepší.
Doprava do střediska a parkování:
Jízda po vlastní ose Brno - Mikulov - obchvat Vídně - St. Poelten - Linz
- Salzburk - Innsbruck - Landek - Pfunds - St. Moritz - Tirano - Aprica, cca 870
km. Tam cca 11 hodin včetně zastávek. Zpět ze zástavkou na focení na
Berninapassu 12 hodin.
Cestu přes švýcarsko doporučuji všem, co mají rádi výhledy na horské
štíty, protože nuda na Brenerské dálnici se s přejezdem Berninapassu nedá
srovnat, navíc cesta je o pár km kratší a ušetří se za mýto na italské
Brennerské dálnici.
Natantankovat doporučuji kousek před hranicemi ze Švajcem v městečku
Pfunds, bezninka Diskont tank nafta za 1,2 eur.