Sjezdovky:
Mapa tratí je trochu matoucí, nicméně lyžuje se podél 4 lanovek a
vleků:
Karlesjoch
Nejpohodlnější a nejpříjemnější volba. Podél 8místné kabinky stéká
proměnlivá, po velkou část dne alespoň částečně osluněná sjezdovka,
harmonicky střídající hangy a rovinky - ideální pro hravou, nenudivou
jízdu. Od horní stanice se trať krátce dělí na dvě větve, kdo ví proč
značené jako modrá a červená, přičemž obě jsou poměrně strmé,
poctivě červené až načernalé. Po spojení následuje mírnější úsek, z
něhož se vpravo odděluje poměrně strmá a členitá varianta k vleku
Fernerlift. Vlevo pokračuje hlavní trať - hang, rovinka, mírná pasáž,
ještě jeden hang a nakonec mírný dojezd ke kabince.
Tratě jsou "jedno- až dvouproudé", tedy užší, akorát široké pro jednoho
lyžaře, ale vzhledem k malé návštěvnosti i tak velmi prostorné.

Falginjoch
Hlavní tréninkový svah, prakticky celodenně zastíněný a s výborným
sněhem. Od stanice lanovky se mírně traverzuje šikmo svahem - závodníci se
pak oddělí na široký ledovcový svah, osázený brankami, turisté
pokračují levotočivou zatáčkou na prostorný a postupně se zplošťující
svah, parádní pro carvingový "tělocvik", který vede k vleku Fernerlift. Od
něj už se dolů k lanovce jen mírně klesá po dně morénové kotliny.
Fernerlift
Krátký a široký přehledný ledovcový svah, z větší části zabraný pro
trénink.
Nörderjoch
Úzká svižná trať vpravo od vleku s krátkou mírnější pasáží
uprostřed. Vzhledem ke kamenité stopě vleku i sjezdovce tu prakticky nikdo
nejezdil. Komu ale občasný škrábanec na skluznici nevadí, mohl si užít
naprosto privátního lyžování na tvrdém kopci.
Širší levá sjezdovka nalevo od vleku byla ještě o něco kamenitější a
oficiálně uzavřená.
Sněhové podmínky:
Úbytek ledovce opět pokročil, lyžuje se tedy převážně v morénovém
terénu. Sněhu letos zatím napadlo málo, ale sjezdovky, zčásti připravené
ze zásob sněhu z minulé sezóny, jsou až na výjimky v překvapivě dobrém
stavu. V noci na pondělí připadlo pár centimetrů prašanu, další
sněžení a hlavně mrazivé teploty se očekávají tento i příští týden
- podmínky se ještě vylepší.
Kromě kamínků na Nörderjochu, na "rukávu" z Karlesjochu k Fernerliftu a
kolem větru vystavených výstupišť lanovek jsou sjezdovky čisté, pevné a
drživé.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nejpohodlnější je osmimístná kabinka Karlesjoch. Kyvadlová kabina
Falginjoch pro 100 lidí má stále jen jednu větev (a aktuálně se ani
neplánuje stavba druhé), takže po odjezdu kabiny se čeká nejméně 10 minut
na její návrat. Využívají ji prakticky výhradně trénující závodníci
a jezdí většinu dne zcela plná.
Velkou výhodou Kaunertalu je bezbariérový přístup do všech lanovek,
čehož využívají i hendikepovaní sportovci - v těchto dnech zde trénovali
mj. čeští nebo australští paralympionici.
Za větrného počasí, jaké panovalo v pondělí, přijde vhod i terénní
konfigurace areálu, schovaného v horské kotlině. Kromě výstupních stanic
lanovek na svazích prakticky nefoukalo. Kabinová lanovka Falginjoch může
jezdit i ve vichřici, ale poryvy zvládala i malá kabinka Karlesjoch.
Sousední Pitztalský ledovec byl přitom kvůli větru z velké části
uzavřen.
Zalidněnost:
Nebýt závodníků, nebyl by ve všedních dnech na svazích prakticky
"nikdo" (zcela jiné je to samozřejmě o slunečných víkendech a
prázdninách). Mačkanice vznikala jen v kabině Falginjoch, čekalo se také u
vleku Fernerlift, naopak na Karlesjochu bylo většinou poloprázdno a na
Nörderjochu se vlek točil zcela naprázdno.
Občerstvení a aprés-ski:
V hlavní budově u parkoviště a nástupních stanic obou lanovek jsou
kromě kapacitní samoobslužné restaurace prostory pro převléknutí (v
současnosti zabírají hlavně závodníci). Toalety čisté a s teplou
vodou.
Polévka (výborná je pikantní gulášová!) přijde na cca 8 eur, hlavní
jídlo mezi 10 a 15 eury a nápoje cca 1 euro / dcl.
Doprava do střediska a parkování:
Od mýtné brány na konci obydlené části údolí se už jen stoupá
vzhůru, podél přehradní nádrže a zase vzhůru na parkoviště ve 2 750 m
n. m. Výjezd zabere půl hodinu, spíš více. Silnice je místy strmá,
serpentinovitá, ale dobře udržovaná a bezproblémově sjízdná na zimní
pneumatikách.
Parkuje se přímo u "sněhu", z auta na sjezdovku stačí popojít pár
kroků.