Sjezdovky:
A jsme u prvního problému. Téměř jediné zábavnější tratě se totiž
spouštějí z vrcholu Karlesjoch, lanovka na něj však jezdila jen v neděli a
v úterý, a to ještě jen odpoledne. Teď podrobněji:
- Karlesjoch 1 (3) - pěkná modrá s členitým sklonem,
ovšem s velmi dlouhou a plochou dojezdovou částí.
- Karlesjoch 2 (4) - poctivá červená, bohužel se
společným dojezdem s Karlesjochem 1.
- Verbindung Skitunnel (4a) - oficiálně pouze krátká
spojnice k tunelu. Na mapě to tak rozhodně nevypadá, ale její hlavní část
tvoří podle mě dokonce černý hang, můžete tu nabrat docela pěknou
rychlost
.
- Karlesjoch-Skitunnel-Wiesejaggl (6) - novinka minulé
sezóny. Začíná červeně, před tunelem se skloní do sytě černého hangu,
pak se nakrátko srovná na modrou, projde osvětleným tunelem, za kterým se
vám otevře nádherný výhled do údolí, pokračuje dalším černým hangem,
prochází po mostě, který překlenuje zdejší silnici a jako modrá dotéká
k mezistanici čtyřsedačky Ochsenalm I+II. Opravdu nádherná trať, myslím,
že nejlepší na celém ledovci.
- Karlesjoch 3 (5) - alternativa, pokud si chcete sjet
převážnou část Karlesjochu 2 (4), a přitom nechcete dojíždět po již
zmiňovaném mírném dojezdu. Stačí odbočit na Verbindung Skitunnel (4a),
dojet k tunelu, a pak pokračovat právě po této sjezdovce s dobrým sklonem,
díky kterému nemusíte bruslit ani dojíždět ve "vajíčku".
- Weißsee (1) - kromě prudšího začátku opravdu nudná
plochá modrá, navíc náchylná na silnější vítr a obsluhovaná
dvoukilometrovou kotvou.
- Nörderjoch 1 (8), Nörderjoch 2 (11) - pokud nejezdí
Karlesjoch, jako se to stalo mně, jsou to jediné zajímavější tratě v
areálu. Na širším levém Nörderjochu 2 (11) byly v úterý dokonce
vytvořeny zaoblené terénní nerovnosti a jízda po nich byla velmi
zábavná.
- Ochsenalm 1 (9), 2 (10) - na mapě je uvedeno, že se
jedná o dvě oddělené sjezdovky. Skutečnost je taková, že z modré
Ochsenalm 2 (10) občas odbočuje poměrně krátká červená část, zejména
ta poslední je nebezpečně úzká. Mohla by to být zajímavá trať, kdyby
ovšem neležela tak nízko (dolní část, 2 400 - 2 100 m n. m., je na duben
prostě málo), z toho totiž pramenila její brzká rozbředlost.
Sněhové podmínky:
Sněhu dostatek - v nejvyšších polohách až 250 cm sněhu, na Ochsenalmu
prý 200 cm (spíš tak 100 cm
). Svahy Ochsenalm 1 (9) a 2 (10) byly už od rána
dost rozbředlé, ostatní sjezdovky až na občasnou zledovatělost v
pořádku.
Zde bych se ale rád pozastavil nad jednou místní specialitou - když totiž
přes noc napadne moc sněhu, areál je kvůli údržbě příjezdové silnice
celý následující den uzavřen - mně se to stalo v pondělí. A vám zbyde
jedině jet na Pitztal, na který vám sice platí stejná permanentka, je
ovšem vzdálen hodinu cesty autem.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Kromě dvouúsekové čtyřsedačky Ochsenalm I+II a kabinky Karlesjoch samé
kotvy. Komfort tu tedy není velký, ale jediné dvě lanovky jsou pohodlné -
Ochsenalm má bublinu a Karlesjoch vyhřívané sedačky. Aktuální informace o
provozu tu ale moc vážně neberou. Ráno kouknete na internet, tam hlásí,
že jsou všechny vleky i lanovky v provozu, vyjedete Ochsenalmem I+II na
ledovcové plató s restaurací Weißseerestaurant, tam světelná tabule
hlásí to samé, přejedete pohledem areál... a najednou tady něco nehraje.
Problémy s aktuálními informacemi byly v sobotu a úterý:
- sobota - tabule: jezdí všechny vleky a lanovky,
skutečnost: nejezdí Falgin(?) a kvůli větru Karlesjoch
- úterý - tabule: jezdí všechny lanovky a vleky,
skutečnost: ze začátku jezdí pouze Ochsenalm I+II a Nörderjoch I, který se
ale asi v 10:45 uzavírá a jezdí tak jen Ochsenalm I+II. Kabinka Karlesjoch
jezdí až od 11:30, Nörderjoch se opět rozjíždí po 11:15, Weißseeferner
I+II je v provozu pouze do půlky, a to také asi od 11:30. Falgin nejezdí. Jak
jsem zjistil, vleky nejezdily kvůli odstřelování lavin. Ale proč nejezdila
kabinka Karlesjoch, když se u ní laviny neodstřelovaly, mi zůstává
záhadou.
Zalidněnost:
Čekání do tří minut jen nárazově u vleku Nörderjoch I, na
sjezdovkách volno.
Občerstvení a aprés-ski:
Dvě možnosti občerstvení:
- Weißseerestaurant - pěkná velká samoobslužná
restaurace s širokou nabídkou jídel - doporučuji bramborové placky s
jablečnou omáčkou.
- Ochsenalm - menší občerstvení u dolní stanice
čtyřsedačky Ochsenalm I+II, kromě klasické nabídky (hranolky, párky,
řízek) tu ale koupíte i burgery nebo pizzu. Jen pozor, neberou tu karty.
Doprava do střediska a parkování:
Už samotný příjezd na ledovec je docela oříšek - pokud se tu chcete
držet více dní, musíte se ubytovat ve Feichtenu, který je asi půl hodiny
autem od areálu. Jediné bližší ubytování, horská chata Gepatschhaus, je
přes zimu uzavřeno. Cesta z Feichtenu je ale docela dobrodružná. Jedete
totiž po Kaunertaler Gletscherstrasse (placená, se skipasem ovšem zdarma),
která se v mnoha serpentinách vine po horských úbočích. Cesta je to
krajinově působivá, ovšem dost náročná na řízení i žaludek
.