Sjezdovky:
30 km sjezdovek nezní nějak oslnivě, teda pokud mluvíme o Alpách. Jenže
těch 30 km tratí je mnohem víc než stovky rozbitých a přelidněných
sjezdovek jinde. Tady je každý metr váš, především ráno, kdy jsem kromě
Kefy na trati nikoho nepotkal. Naprosto luxusní. Nejlehčí modré vedou okolo
vleků v horním patře areálu. Jsou to klasické ledovcové carvingové
jednohubky, skvělé pro trénování oblouků, kůli kterým vozím kromě
obřaček i SLka.
Pro delší svezení je skvělé vyrazit modro-červenými "ranvejemi" podél
jediné sedačky v areálu. Krásné dlouhé svezení. Ovšem i pro milovníky
černých je zde dlouhá trať s téměř 1 000m prevýšením. Pro mě top
černá sjezdovka široko daleko. 22. února by se měl otevřít nový úsek
černé se skolem přes 80%. Co je na Kaunertalu skvělé, nikdy jsem zde
nezažil muldy na tratích. Vždy skvělý podklad. Pro těchto 30 km sjezdovek
si rád zajedu 600 km ze středu Čech.
Sněhové podmínky:
Tak jako lyžování je na Kaunertalu jiné, tak i sněhové podmínky zde
bývají odlišné od níže položených areálů. Letos zatím "jen"(!) 3,5 m
sněhu v kvalitě hodné polovině února, tady opravdu vládne zima, tak jak se
sluší.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Jedna 4sedačka s bublinou, celkem rychlá s možností nastoupit
přibližně v polovině tratí. Dále dvě kabinové lanovky, z čehož jedna
velkokapacitní zbrusu nová. A pak kotvy na ledovci.
Zalidněnost:
Na polovinu února skoro až neuvěřitelně malá aneb žádné čekání u
lanovek. Toto je na Kaunertalu skvělé. Na tento kaunertálský bonus jsem
sázel a opravdu se opět potvrdil.
Občerstvení a aprés-ski:
Velká, moderní restaurace u centrálního parkoviště nabízí krásné
posezení s výhledem, který jen tak neomrzí. Ochutnat je možné přes
klasická rakouská jídla po vegetariánskou kuchyni. Jedná se o
samoobslužnou restauraci s velkým výběrem chutných jidel - například
plněná brambora za 7,90 euro. Pokud jde o ceny, rakouská klasika, avšak
viděl jsem i dražší a méně kvalitní restaurace na sjezdovkách.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta sama o sobě je zážitek aneb dobré zimní obutí je základ.
Parkoviště doslova dva kroky od manžestru v nadmořské výšce přes 2 700 m
n. m. Opět něco, čím se Kaunertal odlišuje. Údržba silnice je na
jedničku. Pravda při větším sněžení se silnice zavírá a středisko
nejezdí.