Sjezdovky:
Sjezdovky byly velmi dobře upravené a nacházelo se na nich opravdu velké
množství sněhu. Bohužel ale noc byla docela teplá, tak sníh dostatečně
nepromrzl, takže modré sjezdovky na ledovcovém platu byly velmi pomalé,
místy se bylo třeba i odrážet hůlkami.
Sjezdovky ze sedla Karlesjoch jsou pěkné, s proměnlivým sklonem a dělí
se na několik variant, které se níže spojí a končí u spodních stanic
kabinových lanovek. Škoda, že byl uzavřen tunel do vedlejší kotliny pod
sedlem Weissseejoch z důvodu uzavřené sedačkové lanovky Ochsenalm II.
Pod sedlem Falginjoch (3 113 m n.m.) začíná nádherná černá sjezdovka
11 Black Ibex, prý jedna z nejstrmějších v Rakousku. Protože byla ale
výborně upravená, tak jsem si její strmost ani neuvědomoval. Výhodou bylo
i to, že se na ní pohybovalo minimum lyžařů. Jedinou její nevýhodou je,
že není moc dlouhá a končí na ledovcovém platu a k dolní stanici lanovek
je potřeba pokračovat po velmi mírné modré sjezdovce.
Kolem vleku Nörderjoch I se nacházejí přehledné modré sjezdovky, které
byly docela využívané, vlek jezdil plný.
Taktéž kolem vleku Fernerlift se nacházejí docela mírné modré
sjezdovky, na které se dá dostat traverzem ze sjezdovek kolem obou kabinových
lanovek.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky byly naprosto famózní s ohledem na datum návštěvy.
Nikde žádné kamínky nebo ledové plotny. Středisko uvádělo na webu
téměř 4 metry sněhu.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Ve středisku se nachází 2 kabinkové lanovky, 1 kyvadlová lanovka typu
Funifor, 1 sedačková lanovka se 2 úseky a 2 lyžařské vleky. V době mé
návštěvy ale jedna z kabinkových lanovek již nebyla v provozu stejně jako
oba úseky sedačkové lanovky.
Karlesjochbahn je pohodlná lanovka s kabinkami pro 10 osob z roku 2008.
Délka je 1617 m a převýšením 355 m.
Falginjochbahn je větruodolná kyvadlová lanovka typu Funifor z roku 2019.
Délka je 1 861 m, převýšení 363 a kapacita 100 osob. Tento údaj uváděný
výrobcem se mi ale zdá poněkud nadsazený. Nevýhodou této lanovky ale je,
že byla dosud postavena jen její polovina, konkrétně její pravé větev.
Jezdí tedy jen jedna kabinka střídavě nahoru a dolů. Pokud vám tedy
kabinka při příchodu do dolní stanice zrovna ujede, je potřeba počkat 10
až 15 minut. Výhodou je, že opravdu odolá i silnému větru a je tak
zajištěno, že aspoň jedna z lanovek je většinou v provozu i při větrném
počasí.
Zalidněnost:
Čekal jsem poněkud menší návštěvnost s ohledem na pracovní den, ale
krásné počasí přilákalo lyžaře. Čekací doby byly několik minut jak u
kabinkové lanovky, tak u vleku Nörderjoch I. Na Falginjochbahn se čekalo na
jízdu 1 - 15 minut s ohledem na to že se jedná o kyvadlovou lanovku.
Občerstvení a aprés-ski:
U parkoviště vedle spodních stanic lanovek se nachází samoobslužná
restaurace Gletscherrestaurant. Vzhledem k mému odjezdu již před polednem
jsem ji nenavštívil. Zvenku vypadá docela prostorná.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta do střediska z údolí je poměrně dlouhá, protože je potřeba
vystoupat autem nebo autobusem až do výšky 2 750 m n.m. Pokud jedete z
údolí Innu jako já, tak je potřeba vystoupat celkem 2 000 výškových
metrů. Z nejbližší možnosti ubytování (obec Feichten) je to 1 500
výškových metrů. Silnice byla suchá a vzorně odklizená. Kolem
vysokohorské přehrady byla poněkud rozbitá, nad ní ale již ve výborném
stavu. Parkoval jsem na asfaltovém parkovišti kousek od dolních stanic
lanovek. V případě zaplnění tohoto parkoviště se parkuje na
nezpevněných plochách o něco níže. Autobusová linka do střediska byla
také v den mé návštěvy v provozu.