Letošní skitouringová kolekce Transalp rakouského Fischeru čítá hned 9 modelů. Počínaje závodními Transalp RC, přes široké Hannibaly 106 a 96 až po univerzální Transalp v šířkách 82–90 mm ve variantách s karbonem i bez něj.
My jsme do testu dostali naprostou novinku Transalp 90 Carbon, která svojí výraznou žlutou mírně odkazuje směrem k závodním kolekcím. A není to jen barvou.
Co prozradil test:
Když si totiž vezmete nové Transalpy na nohy, máte opravdu chuť běžet. Není to jen pocitem velmi nízké hmotnosti, ale i velmi snadnou ovladatelností a hodinářsky přesným držením směru při stoupání. Tady se to prostě všechno sešlo. Přitom Transalp 90 Carbon nepatří v kategorii zdaleka mezi ty nejlehčí a ve vlastní kolekci má i několik váhových konkurentů. Jenže užších. Tady disponujete 90 milimetry pod botou, které se velmi dobře chovají v hlubokém a měkkém sněhu, lyže jsou zároveň až překvapivě torzně tuhé, takže se na ně můžete spolehnout i na tvrdém kopci. Je fakt, že těžším jezdcům přes, řekněme, 90 kg už na upravené sjezdovce tolik nechutnaly, ale pokud vážíte o trochu míň, případně jste ochotni ubrat mírně na rychlosti, nebudete narážet na sebemenší limity.
Při chůzi se chovají ukázkově. 90 mm pod botou rozhodně není cítit, pocitově vnímáte spíš tak o 5 mm méně. Stoupá se na nich snadno, lehce a rychle, což podporuje i extra lehké vázání. Ale Fischeru se prostě povedl celkový „shape“, který při sjezdu v těžkém terénu vytváří dostatečnou a stabilní plochu s velkým výtlakem i v krátké délce, a při chůzi drží směr, nikam neuhýbá a v kombinaci s výbornými pásy tak lyže kloužou dopředu bez sebemenší námahy.
Závěr:
Pro koho jsou? Najdou si velmi široké spektrum zákazníků, protože zvládají téměř všechno na výbornou. Doma budou na jednodenních túrách v Krkonoších, ale také při vícedenních náročných přechodech. Můžete se na ně prostě spolehnout, od prvního kontaktu na vás tak působí a od prvních kroků si je zamilujete pro jejich velmi „snesitelnou lehkost bytí“.