Další poctivá komerční obřačka v testu pochází z italské stáje Nordica. Máme co do činění s klasickou sendvičovou konstrukcí. Dřevěné jádro s dvěma titanaly je doplněno o unikátní technologii „carbon race bridge“, kterou disponují všechny lyže závodní řady Dobermann. Ve špičce i patě najdeme karbonové výztuhy, které zlepšují torzi lyží při zahájení a ukončení oblouku, ale také stabilitu a přilnavost lyží k tvrdému povrchu, na který jsou primárně určeny. Jaká byla realita při našem testování?
Co prozradil test:
V nabídce tyhle poctivé zbraně najdeme hned ve dvou verzích. Ta první
je osazena závodní deskou Marker Piston, ta druhá a námi testovaná
používá desku Recoil Power Plate, která se věhlasným Pistonem inspirovala,
není však tak tuhá a více podporuje přirozený průhyb lyží. A to je
přesně to, co nás na téhle „nordice“ bavilo. Díky měkčí desce jsou
zase o kousek univerzálnější a pro dobře technicky vybavené jezdce
použitelné pro celodenní lyžování.
Byť je primárně postavena na agresivní jízdu na tvrdém kopci, poradí si
velmi dobře právě i s měkčím sněhem. Proto ji lze označit za
celodenní náčiní, byť její „best of“ se ukrývá právě na ranním
zmrzlém kopci, kde se i při vysokých rychlostech chová velmi stabilně
a spolehlivě. Je dominantní, pobízí jezdce k akci, ale ovládá se velmi
snadno, samozřejmě pokud ji necháte jet. Do pomalé rychlosti se určitě
nehodí, stejně jako jí jsou spíše cizí krátké oblouky.
Závěr:
Je ideální pro sportovní lyžaře a experty, kteří se nebojí vyšší rychlosti. Tam totiž Dobermann GSR RB FDT funguje nejlépe a odmění se fantastickou stabilitou v oblouku i tlumením vibrací. Máte na nich pocit, že jsou ke sněhu přilepené, a to za jakýchkoliv podmínek. testovaná
Testovaná délka: 180 cm
Parametry: 114–69–97, R: 19,5 m
Rocker:
