Závodní DNA a 76 mm pod botou? Zajímavý koncept, který se ale v podobě modelu Firebird HRC velmi vydařil. Na trhu je už od loňské sezóny a mezi sportovními lyžaři, kteří preferují více univerzálnosti právě v podobě širšího středu, si našel mnoho příznivců. Jak se jezdí na letošní verzi?
Co prozradil test:
Lyže HRC mají klasický sendvič složený z dřevěného jádra a dvou
titanalů. Navíc disponují technologiemi C-Armor a C-Spine, které
v konstrukci lyže využívají všechny dobré vlastnosti karbonových
vláken. Zejména podélně a na výšku uložené proužky karbonu velmi
pozitivně ovlivňují torzní tuhost lyže, a tedy její držení na tvrdém
povrchu.
Čekali jsme allmountain, dostali jsme obřačku s bonusem širšího středu.
Ta solidně zvládá vše, nejlépe měkčí a rozbitý povrch, a přesto
svoji závodní konstrukci i naladění nezapře. Kromě pomalejšího
přehranění, které je logicky dáno právě širším středem, se chová
velmi podobně jako komerční obřačky v obdobné délce. Jako bonus máte
k dispozici poloměr 15 metrů, který vás pustí i do mnohem kratších
oblouků. Delší oblouky zvládá také solidně, ale těžiště její práce
je poloměr střední, slušná až vysoká rychlost, při které je stále
klidná, a díky standardní camberové konstrukci bez rockeru drží jako
přibitá.
Závěr:
Je to lyže pro experty, dobře technicky vybavené jezdce a těžší váhové kategorie. Poctivý crossover, který nahradí obřačku i slalomku a kromě ideálního poloměru vám dává bonus solidní průchodnosti rozbitým odpoledním sněhem. Nic pro tintítka, nic pro pohodové sváteční jezdce. Je přesná, je agilní, ale očekává pevnou ruku. A komu by to bylo málo, může zvolit verzi se závodní deskou Marker WC Piston.
Testovaná délka: 174 cm
Parametry: 126–76–107, R: 15 m
Rocker:
