Blizzard Firebird HRC 2020/2021 - Test lyží 2020/21 - SNOWtest - SNOW.cz
Domů Testy Test lyží 2020/21 - SNOWtest Blizzard Firebird HRC 2020

Blizzard Firebird HRC 2020/2021

Test lyží Blizzard Firebird HRC 2020/2021
Kategorie: Lyže - sportovní | Značka: Blizzard

Závodní DNA a 76 mm pod botou? Zajímavý koncept, který se ale v podobě modelu Firebird HRC velmi vydařil. Na trhu je už od loňské sezóny a mezi sportovními lyžaři, kteří preferují více univerzálnosti právě v podobě širšího středu, si našel mnoho příznivců. Jak se jezdí na letošní verzi?

Co prozradil test:

Lyže HRC mají klasický sendvič složený z dřevěného jádra a dvou titanalů. Navíc disponují technologiemi C-Armor a C-Spine, které v konstrukci lyže využívají všechny dobré vlastnosti karbonových vláken. Zejména podélně a na výšku uložené proužky karbonu velmi pozitivně ovlivňují torzní tuhost lyže, a tedy její držení na tvrdém povrchu.
Čekali jsme allmountain, dostali jsme obřačku s bonusem širšího středu. Ta solidně zvládá vše, nejlépe měkčí a rozbitý povrch, a přesto svoji závodní konstrukci i naladění nezapře. Kromě pomalejšího přehranění, které je logicky dáno právě širším středem, se chová velmi podobně jako komerční obřačky v obdobné délce. Jako bonus máte k dispozici poloměr 15 metrů, který vás pustí i do mnohem kratších oblouků. Delší oblouky zvládá také solidně, ale těžiště její práce je poloměr střední, slušná až vysoká rychlost, při které je stále klidná, a díky standardní camberové konstrukci bez rockeru drží jako přibitá.

Závěr:

Je to lyže pro experty, dobře technicky vybavené jezdce a těžší váhové kategorie. Poctivý crossover, který nahradí obřačku i slalomku a kromě ideálního poloměru vám dává bonus solidní průchodnosti rozbitým odpoledním sněhem. Nic pro tintítka, nic pro pohodové sváteční jezdce. Je přesná, je agilní, ale očekává pevnou ruku. A komu by to bylo málo, může zvolit verzi se závodní deskou Marker WC Piston.


Testovaná délka: 174 cm
Parametry: 126–76–107, R: 15 m
Rocker:





Diskuze: Blizzard Firebird HRC 2020/2021

01.03.2024 11:47:12 #2 

Příspěvků: 73

lapaj

Ahoj,

Zaujimal by ma rozdiel jazdnych vlastnosti tohto modelu HRC (rocnik 22/23) s thunderbird r15 wb.

Vie prosim niekto porovnat?

Diky.

L.

04.03.2024 14:40:09 #3 

Příspěvků: 5

Roggi muž

>> #2, lapaj, 01. 03. 2024 11:47:12

Ahoj, priamo obe lyže Ti porovnať neviem, jazdím len HRC 174 cm (občas aj 166 cm). Vďaka šírke 76 mm pod viazaním je HRC-čka výborná po celý deň, tak ráno na tvrdom povrchu, ako aj poobede na mäkkom, či hlbšom snehu. Keďže Thunderbird R15WD je v podstate pretransformovaný model QUATTRO RS 76, takže porovnaj recenzie na HRC a QUATRO a dostaneš sa do obrazu. V skratke HRC je viac tvrdšia obráčka s bonusom širšieho stredu, THUNDERBIRD je trošku mäkkšia allmountain lyža. Obe majú pri rovnakej dĺžke identickú geometriu. https://snow.cz/…ird-hrc-2020 https://snow.cz/…o-rs-76-2019

Fotky

04.03.2024 14:42:42 #4 

Příspěvků: 5

Roggi muž

A ešte link na recenziu modelu QUATRO… https://snow.cz/…o-rs-76-2019

05.03.2024 00:20:44 #5 

Příspěvků: 9

MJK muž

>> #2, lapaj, 01. 03. 2024 11:47:12

Cerus. Mam obe 174cm.Teda mal som,HRC 174 cm som posunul znamemu.( vyssiemu,tazsiemu chlapovi) Ako pise kolega vyssie, hrc je pocitovo tvrdsia a je liznuta do obracky Thunderbird R15 WB je pocitovo malicko maksia,poddajnejsia a tiez ma ine,nove drevene jadro. Celodnova lyza ci uz SK alebo zahranicie. Velmi mi pripomina Stockli SX,mam 173cm tie stockli. Ak by si chcel viem o novych Thunderbird R15wb v dlzke 166cm za luxusnu cenu. Ked tak pis spravu.

06.03.2024 06:23:13 #6 

Příspěvků: 73

lapaj

Ahojte, dakujem za info. Jazdim aktualne dlzku starsie fishery 175cm, TH r15wb 166cm som mal moznost pojazdit, vyborny pocit, ale uvazujem vacsiu dlzku 174cm, aj koli mojej vahe 100kg.

L.

06.03.2024 14:41:46 #7 

Příspěvků: 5

Roggi muž

Ahoj, určite odporúčam dĺžku 174 cm, v dlhších oblúkoch sú výrazne lepšie, ako 166 cm. Tie 166-ky využívam naozaj len sporadicky na kratšie zjazdovky.

07.03.2024 20:38:24 #8 

Příspěvků: 9

MJK muž

>> #6, lapaj, 06. 03. 2024 06:23:13

Urcite zalezi od samotneho lyziara aj stredisk kde budes lyzovat. Mam kamosa,ma 190cm a 120kg a lyzuje 166cm a staci mu to na nase ziazdovky a aj v Dolomitoch si nestazoval. Dlhsie su stabilnejsie vo vacsej rychlosti

08.03.2024 16:42:23 #9 

Příspěvků: 73

lapaj

Ano, 174 by som zobral. Teraz len dilema, ci HRC alebo TB r15WB. Aktualny model 2024 HRC prerobili, a dali podobnu konstrukciu ako ma TB (kombinaciu dreva). Tak neviem ci stara jednodrevenna verzia HRC nie je uz zastarana, resp prilis narocna urcena len zavodnikom. Resp naopak, ci TB nebude na moju vahu makka. Rad jazdim rychlejsie, dynamicky, skor stredne obluky, technicky urcite nespravne, na rannych tvrdsich cervenych zjazdovkach typu lukova-priehyba. Potom ale tradicne domace obedne oranisko…

Diky za pomoc.

08.03.2024 19:55:26 #10 

Příspěvků: 1395

adam 1

>> #9, lapaj, 08. 03. 2024 16:42:23

Vzal bych klasiku ;-) tím nic nezkazíš 8-)

10.03.2024 19:30:46 #11 

Příspěvků: 73

lapaj

Ako by ste videli porovnanie Rossi Hero Elite MT Ti vs Firebird HRC vs TB r15wb ?

Diky

10.03.2024 20:10:47 #12 

Příspěvků: 1194

slowthinker

Tak neviem ci stara jednodrevenna verzia HRC nie je uz zastarana, resp prilis narocna urcena len zavodnikom. Resp naopak, ci TB nebude na moju vahu makka. Rad jazdim rychlejsie, dynamicky, skor stredne obluky, technicky urcite nespravne

Když jezdíš rychle a technicky nesprávně, jezdíš silově. To znamená, že bys měl mít minimálně tak tvrdé lyže jako závodníci, takže FISové.

Místní průpovídky neúspěšných závodníků, co tvrdí že žádný hobik nemůže zvládnout FIS lyže, neber vážně.

Ale záleží čemu přesně říkáš „rychlejsie“.

11.03.2024 13:27:45 #13 

Příspěvků: 73

lapaj

>> #12, slowthinker, 10. 03. 2024 20:10:47

Hm, tak zmeranu rychlost nemam, ani porovnanie s pretekarmi.

Rychlo pre mna znamena ze ficim dole a snazim sa popri tom robit co najkratsie obluky, pokial mi stehna a dych dovoli a mam z toho radost ;-) Ale v poslednom case mi uz privelka rychlost zacina vadit, lebo stracam istotu ze to zvladnem este „utocit“. Zvlast tie moje aktualne Fischer superior pro R16 sa velmi skoro rozbiehaju do rychlosti, a myslim ze ma uz nedrzia ako by mali.

Jazdil som 1h v lom.sedle Rossi Hero Elite ST, 167cm na upravenej, tvrdsej ale vodivej trati, bolo to super. 172cm som mal moznost tiez pojazdit chvilku, ale v rozbitych podmienkach. Tiez to slo…

Hladam ale nieco univerzalnejsie, sirsie, mozno menej narocne, na cely den, ale s podobnym jazdnym zazitkom – grip, obratnost…

Neviem, ci mi to FB HRC nebude moc tvrde/tazke/ne­motorne na cely den… preto ta dilema vs TB r15wb. O Rossi MT citam ze je to makke uz.

Diky.

12.03.2024 00:17:22 #14 

Příspěvků: 9

MJK muž

>> #13, lapaj, 11. 03. 2024 13:27:45

Rossignoll MT su makke na teba,tie isto nie na 100kg chlapa. Ma len 1 titanal platnu pod viazanim a je makka do rychlosti ak jazdis agresivnejsie. Mal som moznost min.rok jazdit vsetky modely cely den. MT je vhodba na lahsieho chlapa a mensie rychlosti. Najlepsia bola Rossignol Hero Master LT R22 to rozbilo vsetky poobedne muldy. Fajna bola aj Elite hero LT s lepsim viazanim ako NX12. Tusim spx12. Ta ma 71mm v strede a s oboma das slalomovy obluk pri dlzach 173 a 172cm,az som sa divil. Zalezi ku ktorej znacke mas blizsie. Blizzardy maju vynikajuce hrany uz z vyroby aj sklznica je tuhsia. Za mna ako univerzal TB R15 WB a kludne aj 166cm ked uz nechces vyssie rychlosti,ako som pisal kamos 120kg a ma 166cm a spokojnost.

12.03.2024 00:38:57 #15 

Příspěvků: 1194

slowthinker

>> #13, lapaj, 11. 03. 2024 13:27:45

V modelech lyží se nevyznám, to přenechám ostatním.

Hm, tak zmeranu rychlost nemam, ani porovnanie s pretekarmi.

Já jezdím „rychleji než ostatní“. Moje zkušenost je, že jsem se většinu života zbytečně bál tvrdých lyží, a nakonec jsem zjistil, že dokonce i ty FISové jsou bez problému.

Rychlo pre mna znamena ze ficim dole a snazim sa popri tom robit co najkratsie obluky, pokial mi stehna a dych dovoli a mam z toho radost ;-)

Opravdu potřebuješ stehna? Možná se do toho málo pokládáš?
Já mám taky problém se do toho položit při pomalé jízdě „z ničeho nic“, tudíž se neudržím na hraně a ujíždí mi to. Proto na slalomkách začnu rychle, a začnu dlouhými oblouky, do kterých je lehké se položit. Pak ty oblouky zkracuju až do slalomových, tělo hezky bimbá a udržím se na hranách (aspoň pocitově) .

15.03.2024 17:10:15 #16 

Příspěvků: 73

lapaj

Tak nakoniec som zobral TB R15WB, 174cm. Napisem dojmy po prvej lyzovacke, snad este tuto sezonu :-)

Dakujem za rady a napady.

15.03.2024 23:06:15 #17 

Příspěvků: 9

MJK muž

>> #16, lapaj, 15. 03. 2024 17:10:15

Budes nadmieru spokojny,ver mi. Kde si ich nakoniec kupil?

26.03.2024 21:09:29 #18 

Příspěvků: 73

lapaj

>> #16, lapaj, 15. 03. 2024 17:10:15

Tak sa dnes podarilo. Napriek mojej „vycibrenej“ netechnike a ladovych podmienok slovenskeho ladovca na Chopku su dojmy z Thunderbirdov maximalne pozitivne. Na lade ako pribite, agilne, obratne, tocive, stabilne, 75mm v strede vobec nevadilo, v rozbitych roztopenych spodnych dojazdoch lyze ako tank. Pocit istoty pod nohami doteraz nepoznany.

Jedina zvlastnost je plechovy/kovovy zvuk na trvdom/ladovom podklade. To som na inych lyziach s Ti (Rossi, Fischer, Atomic), co som skusal, nezaznamenal.

Fotky

27.03.2024 08:52:25 #19 

Příspěvků: 4173

PetrAT muž

>> #18, lapaj, 26. 03. 2024 21:09:29

Jedina zvlastnost je plechovy/kovovy zvuk na trvdom/ladovom podklade
některé lyže to tak mají

27.03.2024 10:41:34 #20 

Příspěvků: 2997

johnycek muž

>> #18, lapaj, 26. 03. 2024 21:09:29

>> #19, PetrAT, 27. 03. 2024 08:52:25

Ceho si clovek nevsimne :-) Jen tak mimochodem nědělaj se i železný ski ?

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy

Dynafit Blacklight 88

Cena: 18200 Kč

Blizzard Brahma 82

Armada Locator 96

Cena: 18790 Kč

Fischer Transalp 86 Carbon

Cena: 16990 Kč

Atomic Backland 95

Cena: 15499 Kč