Představovat českou firmu Choc už není třeba. V minulosti jsme o tomto českém výrobci, který začínal se snowboardy a dnes se kromě kiteboardů, wakeboardů a splitboardů zabývá i lyžemi, nejednou psali. Pojďme se tedy podívat, jak si v testu vedl nový model jeho jasanových lyží pod názvem JasanSki.
Loni jsme již JasanSki testovali. Letos jsme je dostali do testu znovu, ovšem ve vyladěné verzi, která kromě jasanového jádra vyztuženého karbonem a lněnými vlákny disponuje i tradičním titanalem. Ten je poměrně unikátně uložen v 3D „kapsách“, které jsou vyfrézovány přímo do jádra. Tato konstrukce zajišťuje vysoký výkon při zachování nízké hmotnosti. Jak to celé funguje při jízdě?
Co prozradil test:
Jasan není dnes zdaleka jedinou dřevinou používanou pro výrobu lyží, ale naši předci ho naopak využívali přednostně. Je tvrdý, houževnatý a z našich dřevin také nejpružnější. A houževnatost je na nich znát. Letošní model je spíše tuhý, pro své prohnutí potřebuje více síly a agresivity, nebo těžšího jezdce. Do krátkého oblouku se mu moc nechce, jeho doménou jsou spíše střední a hlavně delší poloměry. Snese i vyšší rychlost, v ní se ovládá mnohem snáz než v pomalém tempu. Podobně mu vyhovuje spíše tvrdší a hlavně upravený povrch než měkký rozbředlý sníh.
JasanSki mají standardní camberovou konstrukci bez využití rockeru. Zahájení tedy není úplně zadarmo a vyžaduje opět dobře technicky, silově vybaveného nebo těžšího lyžaře. Lyže jsou dost dominatní, žádají si pevnou ruku, při jízdě se pak chovají poměrně klidně a solidně kopírují nerovnosti.
Závěr:
JasanSki jsou prostě jiné. Svými vlastnostmi jsou vzdáleny běžnému mainstreamu velkých značek. To ale není pro velmi sportovní lyžaře na škodu. Své příznivce, kteří preferují ojedinělý design, malovýrobu, tradiční materiály i příběh, si jednoznačně najdou. Měli by se však rekrutovat z řad těžších jezdců a dobrých lyžařů, kteří nehledají úplnou celodenní univerzálku, ale spíše nabušenou lyži na dobře upravený kopec.
